10 روش ساده از بین بردن مورچه ها

مورچه ها به محل های کثیف جذب می شوند، برای مثال اگر شما مقداری آبمیوه روی اپن آشپزخانه بریزید و آن را تمیز نکنید، به دلیل اینکه مورچه ها حس بویایی قوی ای دارند، با یک لشگر از آنها مواجه خواهید شد که روی اُپن هستند. لایه های نازکی از پودر را دور تا دور پایین دیوارهای خانه، زیر یخچال، روی طاقچه، زیر کابینت ها و یا هر محل دیگری که ممکن است ردی از مورچه ها دیده باشید، بریزید. در این مطلب از سایت زوم لایف می خواهیم 10 روش برای خلاص شدن از مورچه ها را توضیح دهیم که براحتی و بدون استفاده از مواد سمی بتوانید مورچه ها را از بین ببرید. علاوه بر این، زمانیکه حشرات به خانه شما راه پیدا کنند، خطر گزش آنها و همچنین صدماتی که به وسایل شما وارد می شوند نیز وجود دارد.

لبه های آن بسیار تیز هستند و زمانیکه حشرات روی پودر راه می روند، پوشش آنها بریده شده و بنابراین خشک می شود و در نهایت می میرند. سپس، این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه خود بریزید، زیرا این محل محتمل ترین نقطه خانه برای پیدا کردن رد مورچه است. یک قاشق جوش شیرین و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و محلول را روی آن نواحی که مورچه ها از آن طریق به خانه شما می آیند، پخش کنید. بهترین نکته این راه حل این است که شما می توانید نعناع را در حیاط پشتی خود هم بکارید و در هزینه ها صرفه‌جویی کنید. بویی بسیار قوی دارد که توانای بویای مورچه ها را مختل می کند و بنابراین پیدا کردن منابع غذا برای آنها سخت می شود.

در طول فصل مرطوب و یا آب و هوای بسیار گرم، مورچه ها زیاد می شوند و وجود آنها در همسایگی خانه شما، رایج خواهد شد. شما همچنین می توانید مایع ظرفشویی و آب را با نسبت 2 به 1 مخلوط کنید و مخلوط را روی محل های آلوده، اسپری کنید. اگر وجود داشت، با استفاده از گچ و یا ژله نفتی آن را بپوشانید تا از ورود مورچه ها به داخل خانه جلوگیری کنید. روش دیگر خیساندن پارچه در روغن لیمو و گذاشتن آن در کابینت هایی است که قبلاً در آنها مورچه دیده شده است. این حقیقت که مورچه ها در گروه های تا یک میلیونی با هم زندگی می کنند، خلاص شدن از دست آنها را سخت می کند. سپس محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و در ناحیه زباله ها و در ورودی اسپری کنید تا حشرات را دور کند.

مورچه ها به سیگنال های شیمیایی که برای دستیابی به منابع خاص غذایی به آنها تکیه دارند، وابسته هستند.

40 روش آسان و موثر جهت از بین بردن مورچه در خانه بدون مواد سمی

این روش برای استفاده در فضای باز قابل استفاده است، نصف استکان پودر بوراکس را همراه با یک گالن آب داغ درون یک ظرف پلاستیکی مخلوط کرده و تا پودر حل شود سپس با آن سطح چوبی را که مورچه‌ها در آن لانه کرده‌اند اسپری کرده تا خشک شود بعد از انجام دو تا سه مرتبه مورچه‌ها به کلی از بین می‌روند. غذاهای بیرون از یخچال را در ظرف‌های درب دار قرار دهید تا مورچه‌ها به بهانه‌ی جمع کردن غذا از لانه‌ها بیرون نریزند میدانید که مورچه‌ها از حشرات دسته جمعی هستند فقط کافی ست که یکی از آنها با محل غذا آشنا شود آن‌وقت است که سر و کله‌ی هزاران مورچه به آشپزخانه شما باز می‌شود.

برای ریشه کن کردن مورچه‌ها در خانه یکی از راه‌های معرفی شده را انتخاب کرده و در خانه پیاده کنید البته برای سرعت بخشیدن به کار بهتر است لانه‌ی مورچه‌ها را پیدا کرده و در مقابل خانه‌شان از مواد دور کننده مورچه ها که معرفی شده در ادامه استفاده کنید. مورچه ها نمیتوانند بوی پوست خیار را تحمل کنند شما با قرار دادن یک تکه پوست خیار در مسیر حرکت و یا لانه شان آن را از خانه دور کنید ، با تکرار این روش در یک هفته و عوض کردن هر روزه پوست خیار نتیجه ی مطلبوب فراری دادن مورچه ها را شاهد باشید. مورچه‌ها به بوی لیمو حساسیت دارند برای دور کردن آنها از محیط خانه کمی آب لیمو را در کنار درزهای دیوار و لبه‌ی پنجره‌ها بریزید همچنین با قرار دادن پوست لیمو جلوی درب ورودی خانه از لانه کردن مورچه‌ها در خانه برای همیشه جلوگیری کنید.

پودر تالک یا همان پودر بچه علاوه بر خوشبویی و ضد عرق سوزی می‌تواند به عنوان دور کننده‌ی مورچه‌ها از خانه بهترین انتخاب باشد کاری که باید انجام دهید این است که مقداری پودر بچه را جلوی خانه‌ی مورچه‌ها و یا کنار درزهای دیوار بریزید. نماتد ها گونه‌ای از کرم‌ها بوده که از مورچه‌ها به عنوان میزبان استفاده می‌کنند برای خلاصی از مورچه‌های خانه از آنها صبح و بعد از غروب آفتاب استفاده کرده و سپس در یخچال نگه داری کنید این روش برای فروپاشی کلونی مورچه‌ها مؤثر است. یک استکان از سرکه و نصف استکان عصاره‌ی لیمو را با هم ترکیب کرده و داخل اسپری بریزید سپس آن را در محل خانه‌ی مورچه‌ها و یا محل عبور احتمالی‌شان اسپری کنید و اصلاً نگران نباشید چرا که هیچ خطری برای خانواده نخواهد داشت.

 

چگونه از مورچه های آشپزخانه راحت شویم؟

اگر حتی یک مورچه در خانه خود مشاهده کردید، احتمال اینکه شاهد تعداد زیادی از آن ها باشید زیاد است؛ زیرا مورچه ها هر جایی که می‌روند پشت سر خود ردی به جای می گذارند که مورچه های دیگر می توانند بوی آن را حس کرده و آن را دنبال کنند. اگرچه خلاص شدن از شر مورچه در آشپزخانه ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی برخی از محلول های خانگی که با طعمه های قوی مخصوص مورچه ها، ترکیب شده اند، می توانند این موجودات را به خوبی از خانه شما دور کنند. سپس هر زمان که مورچه ها را در آشپزخانه مشاهده کردید از این مایع روی آنها اسپری کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه آنجا را پاک کنید چون مورچه ها را وقتی که از حرکت ایستاده اند بسیار راحت تر می توان از بین برد.

سپس یک دستمال پارچه ای را داخل آن خیس کرده و داخل کابینت ها و کمدها، بالای یخچال، اطراف پنجره آشپزخانه و هر سطحی از آشپزخانه که ممکن است محل رفت و آمد مورچه ها باشد را با این دستمال تمیز کنید. دور کردن مورچه ها با این روش یعنی استفاده از مواد غذایی و ادویه ها، یک روش آزمون و خطا می باشد؛ چیزی که بر روی یک نوع مورچه در یک خانه موثر است ممکن است برای دیگری موثر نباشد. همچنین می توانید برای تمیز کردن کف خانه از این محلول استفاده نمایید؛ ولی دقت کنید که تمام جاهایی را که احتمال دارد مورچه ها از طریق آن وارد خانه شما شوند کاملا تمیز کنید. اگر مورچه ای از این قسمت ها وارد یا خارج می شود، سعی کنید که این قسمت ها را با دقت بیشتری تمیز نمایید تا مطمئن شوید که مورچه‌ها دیگر از آنجا وارد و یا خارج نخواهند شد.

کمی پودر دارچین را اطراف مناطق احتمالی ورود مورچه ها بپاشید مثلا کنار پنجره ها، راهرو و همچنین روی لبه های کابینت ها و نیز محل‌هایی که مورچه ها را دیده اید بپاشید. اگر مورچه ها در قسمت های بزرگتر و وسیع تر در حرکت باشند یعنی به راحتی در آشپزخانه، و حتی روی دیوارها راه می روند، شما باید از فرم مرطوب خاک دیاتومه استفاده نمایید. زمانی که بخشی از ماده درزگیر، بیرون از منفذ و یا شکاف قرار گرفت، بدین معنی است که شکاف یا ترک موردنظر کاملاً مسدود شده است و هیچ فضای خالی داخل آن باقی نمانده است. زیرا گونه های بسیار زیادی از مورچه وجود دارند که همه آن ها زیستگاه ها و رفتارهای متفاوتی دارند و این موضوع می تواند بر روش مبارزه با مورچه ها تأثیر بگذارد.

 

چطور از شر مورچه ها خلاص بشیم؟

دارچین: دارچین آسیاب شده، روغن دارچین یا ترکیب دارچین با ادویه‌های دیگر همگی خانه‌تان را با رایحه‌های گرم و فصلی پر می‌کند و اگر در مسیر آن‌ها بپاشیدشان مورچه‌ها را خواهد ترساند. جوش‌شیرین و پودر قند: مخلوط جوش‌شیرین و پودر قند در سرپوش‌های شیشه‌های دهن‌گشاد و قرار دادن آن‌ها در کنج‌های خانه می‌تواند جمعیت مورچه‌ها را کاهش دهد. فلفل: فلفل را نیز مثل دارچین چه به‌تنهایی یا در ترکیب با آب می‌توانید در یک بطری بریزید و مستقیماً در راه عبور مورچه‌ها در امتداد مسیرشان اسپری کنید. سرکه: مخلوط سرکه و آب نه‌تنها برای پاک کردن پیشخوان و کف آشپزخانه مفید است بلکه برای کشتن حشرات ناخواسته هم بسیار مؤثر است.

از این خاک در تصفیه، ساخت حشره‌کش‌ها، جذب مایع، پوشش‌های پلاستیک و لاستیک، کاتالیزور، و عایق حرارتی استفاده می‌شود. دانه قهوه: برخی افراد از قرار دادن دانه‌های استفاده شده قهوه در شکاف‌های نزدیک راه ورود مورچه‌ها استقبال می‌کنند. آب لیمو: اسپری کردن آب‌لیموی خالص در ورودی‌ها یا اطراف آن‌ها از ورود آفات به داخل جلوگیری می‌کند. خاک دیاتومه: نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبک‌های تک سلولی پوسته‌سخت دیاتوم بوجود آمده است. همچنین می‌توانید غذاهایی مثل عسل که مورچه را جذب می‌کنند در یک نعلبکی کوچک پر از آب قرار دهید. قهوه آن‌ها را نمی‌کشد بلکه می‌ترساند و وادارشان می‌کند تا بساط خود را جای دیگری پهن کنند!.

این ماده که برای انسان سمی نیست کشنده خوبی برای مورچه‌هاست اما مراقب باشید که مرطوب نشود. آب جوش و مایع ظرف‌شویی: اسپری کردن آب داغ و صابون نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ریختن آب جوش روی محل تجمع مورچه‌ها هم آن‌ها را می‌کشد و هم برای انسان سمی نیست. گچ: کشیدن یک خط با گچ در اطراف پنجره‌ها یا ورودی درها مورچه‌ها را عاجز می‌کند. تکنیک ها و راه‌های طبیعی برای دفع و از بین بردن مورچه ها از آشپزخانه. برای گرفتن سریع‌تر جواب می‌توانید فلفل را هم به سرکه اضافه کنید.

با این حال، دانستن خصوصیاتی از جمله مشخصات ظاهری مورچه ها، که باعث تنوع در گونه‌های مختلف می شود، می تواند به شما در پیشگیری و کنترل مورچه ها کمک فراوانی برساند. این که درگیر کدام گونه مورچه قرمز باشید، چندان مهم نیست، به هرحال کلونی های مورچه های قرمز، چه در داخل و چه خارج از خانه، با سرعتی باورنکردنی رشد می کند. کارشناسان تنها سایت تخصصی در زمینه ریشه کنی قطعی مورچه "آنت کیلر"، می توانند شما را در زمینه چگونگی پیشگیری و خلاصی سریع از شر مورچه ها، راهنمایی کنند. همچنین می توانید آن را در گوشه و کنار جایی که مورچه ها مشاهده می شوند، بپاشید؛ یا محلولی حاوی این خاک تهیه کرده و آن را روی دیوارها اسپری نمایید.

اگر بعد از چند هفته هنوز با انبوهی از مورچه ها روبرو هستند، باید از طعمه دیگری استفاده کنید یا با کارشناسان کنترل آفات " آنت کیلر "، تماس بگیرید. اگر خانه شما مورد تهاجم مورچه ها قرار گرفته، برای جلوگیری از گسترش آلودگی، بهتر است در اسرع وقت با کارشناسان کنترل آفات آنت کیلر، تماس بگیرید.    مورچه های دیوانه به واسطه آسیبی که به کامپیوترها، پمپ های آب مراکز تصفیه فاضلاب و حتی زنگ خطر آتش سوزی وارد می کنند، شهرت یافته اند. با مطالعه این مقاله، علاوه بر تشخیص گونه های مختلف مورچه های قرمز ، می توانید بهترین راه مبارزه با هر یک از این گونه ها را بیاموزید. برخی از انواع مورچه های نجار به رنگ قرمز هستند؛ در حالی که برخی دیگر مانند مورچه نجار فلوریدا، رنگ قرمز متمایل به نارنجی دارند.

طعمه می تواند هر نوع ماده غذایی شیرین و چسبنده مانند عسل یا شربت و یا غذاهای سرخ شده، مانند چیپس یا گوشت سرخ شده، باشد. این حشرات می توانند از طریق، یک درب یا پنجره باز، یا حتی از ترک های کوچک و سوراخ های موجود در بدنه ساختمان، وارد شوند. با وجود بیش از 12000 گونه مورچه، تشخیص این که با کدام گونه مواجه هستید، کار دشواری  است؛ مگر اینکه یک حشره شناس باشید. به محض این که نقطه ای ایده آل یافتند، مسیر برگشت تا کلونی را با هورمون هایی خاص به نام فرومون، نشانه گذاری می کنند. سر و کله مورچه ها در فضای بسته، معمولاً در دیوارهای داخلی، چهارچوب پنجره ها یا مکان های دور از دسترس، پیدا می شود.

 

بنابراین بهتر است با این حشرات مهربان‌تر باشیم و ضمن رعایت نکاتی که برای دور نگاه داشتن آنان ارایه می‌شود، فقط در صورت مزاحمت جدی و بالا بودن جمعیت این حشرات در خانه به عنوان آخرین راه حل، از تله گذاری و یا راه های پیشنهادی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. 3)برای از بین بردن صفوف دور ودراز مورچه ها از سطح مکانهای مختلف منزلتان کافی است یک تکه نوار پهن مخصوص بسته بندی روی آنها قرار دهیدوسپس نوار را از زمین کنده و دوربریزید به این ترتیب کلی مورچه در عرض تنها چند ثانیه از بین می روند. 2)برای دفع و دور کردن مورچه ها ازمکان زندگیشان کافی است مقداری دارچین در چند نقطه منزلتان بریزید مورچه ها از بوی تند دارچین بیزارند وتاجای ممکن از آن فرارمی کنند.

7) اگرچه از بین ‌بردن مورچه‌های تک ممکن است ظالمانه به نظر برسد ولی راه‌حل مناسب و در واقع سومین اقدام برای از بین بردن مورچه‌هاست. 8)از رایحه های طبیعی که به نظر دفع‌کننده مورچه‌ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک و برگ بو استفاده کنید. با دیدن تک مورچه‌ای که به هر جا سرک می‌کشد یادتان باشد، آن مورچه پیشرو یا پیشاهنگ است که به دنبال منابع غذایی جدید می‌گردد. 5)میوه‌ و شیرینی‌ مانند آهن‌ربا مورچه و حشرات را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها را در یخچال یا داخل ظروف دربسته نگه دارید. بوی تند دارچین و فرار مورچه ها 1) اولین و مهم‌ترین اقدام آن است که موادغذایی را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید.

ظرف‌ها را در اولین فرصت شسته، روی منابع غذایی را پوشانده و در جای خود (داخل کابینت‌ یا یخچال) قرار دهید. اگر این مورچه با اطلاعات جمع‌آوری کرده به لانه برنگردد، خانه شما همچنان در امان خواهد بود. 4)با زدن حتی دو بار جارو در روز، مورچه‌ها خرده‌نانی برای غذا هم پیدا نخواهند کرد. 6)در صورت ریختن شکر یا عسل روی زمین بلافاصله از یک شوینده مناسب استفاده کنید. 9) کف خانه را همیشه تمیز و نسبت به ورود اولین سری مورچه‌ها دقت داشته باشید. آن‌ها را داخل کاسه‌های کوچک بگذارید یا کنار ورودی خانه آویزان کنید. با تمیز نگه‌داشتن خانه، غذایی برای مورچه‌ها باقی نخواهد ماند.

 

منبع