۴ خـطای رایـج مـردان در زنـدگی مـشتـرک

مثلا زنی که دوست دارد سر موقع در مهمانی‌ها حاضر باشند اما مرد خانه به دلیل مشغله کاری یا برنامه‌ریزی‌نکردن نمی‌تواند سرموقع به مهمانی برسد قطعا تکرار رفتارش به مرور باعث بروز تنش و اختلاف بین آنها خواهد شد درحالی که اگر مرد از این حساسیت همسرش آگاه باشد و آن را رعایت کند از بروز ناراحتی و تنش پیشگیری خواهد کرد. اگر زمانی برای صحبت با همسرتان ندارید بهتر است به جای بی‌اعتنایی‌ به او بگویید الان وقت ندارم اما زمانی که می‌خواهیم شام بخوریم یا تلویزیون نگاه کنم در این مورد با هم صحبت خواهیم کرد. یکی از مشکلاتی که اغلب زنان هنگام مراجعه به مطب از آن گله‌مند هستند این است که با آنکه از صبح تا شب به امور منزل و آشپزی می‌پردازند اما مرد هنگام صرف غذا حتی تشکر هم نمی‌کند.

خطای خط‌قرمز: اگر یک مرد بتواند حساسیت‌های خاص همسرش به برخی مسایل (درست یا غلط) را بشناسد و روی این خط قرمزها پا نگذارد، بخشی از تنش‌ها در زندگی مشترکشان کاهش می‌یابد. درحالی که همسر چنین مردی با این تصور که اطرافیان بیش از او برای شوهرش مهم هستند به روابط خود با او می‌نگرند و در برقراری آن دچار مشکل می‌شود. یکی از نیازهای روان‌شناختی زنان به یادآوردن زیبایی‌های آنهاست و دوست دارند هرازگاهی توسط همسرشان موردتحسین و تمجید قرار بگیرند. هرچه مردان وقت بیشتری برای زنان صرف کنند تا حدودی باعث کاهش تنش‌ از سوی زنان به خصوص زنان بهانه‌گیر خواهند شد. از سوی دیگر بیشتر مردان از این مساله غافلند که دوست‌داشتن و عشق، نیاز مداوم به تمرین و بازآموزی دارد‌.

شناخت ناکافی ویژگی‌های روان‌شناختی و شخصیتی زنان از سوی مردان عامل مهمی در بروز مشکلات زناشویی است. شناخت ناکافی ویژگی‌های روان‌شناختی و شخصیتی زنان از سوی مردان عامل مهمی در بروز مشکلات زناشویی است. خطای تحسین: چه ایرادی دارد رفتارهای خوب همسرتان را ببینید؛ از دستپخت خوب او گرفته تا نوع پوشش‌اش. زنان بیش از مردان دوست دارند درخصوص جزییات صحبت کنند درحالی که مردان به کلی‌گویی بسنده می‌کنند. خطای کلامی‌: پیام‌های کلامی وسیله‌ای است که مرد می‌تواند ارتباط خود را با همسرش تقویت کند. خطای مقایسه: گاهی اوقات مردان به اشتباه سعی می‌کنند همسرشان را با دیگران مقایسه کنند.

 

خطاهای رایج آقایان در نزدیکی با همسر

بسیاری از درمانگران در این حوزه با مردانی برخورد می کنند که می گویند: «زنم بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم نمی رسد» و تقاضای کمک می کنند و پاسخ این است بسیاری از زنان اصولا با تحریک کلیتوریس است که به ارگاسم می رسند. زنانی هستند که نمی توانند با فعالیت جنسی رابطه عاطفی با همسرشان برقرار کنند و زنانی هستند که به سادگی با همسران شان رابطه عاطفی برقرار می کنند و بقیه زنان در میانه این طیف قرار می گیرند. هنگامی که مردی با زنی مقاربت می کند، دخول آلت مردانه به قدری حس قوی ای در مرد ایجاد می کند که نمی تواند تصور کند که ممکن است زن احساس مشابهی نداشته باشد. اگر می خواهید احترام تان را به همسرتان حفظ کنید، باید بدانید که زنی که می خواهد شما را ارضا کند، از اینکه او را هدایت کنید احتمالا بیشتر ممنون خواهد شد.

خیلی از مردان فکر می کنند که هنگام آمیزش جنسی باید ساکت باشند اما تا شما حرف نزنید همسرتان نمی فهمد از چه چیزهایی راضی هستید و از چه چیزهایی ناراضی. ۳۰ سال پیش در شروع به اصطلاح «انقلاب جنسی» یک کتاب پرفروش به نام «لذت امور جنسی» توجه مردم را به اهمیت کلیتوریس در ایجاد ارگاسم جلب کرد. برخی از زنان نسبت به زنان دیگر مرطوب تر می شوند و اینکه میزان نرم شدگی طبیعی این منطقه در یک زن از روزی به روز دیگر متفاوت است. این میزان رطوبت با مرحله چرخه ماهیانه که زن در آن قرار دارد نیز تغییر می کند و ممکن است تحت تاثیر استرس و داروها هم باشد. اما این عقیده که زنان باید بتوانند از طریق دخول آلت در واژن به ارگاسم برسند، هنوز میان بسیاری از مردان باقیمانده است.

گاهی مردان پیش از انجام مقاربت منتظر می مانند تا دستگاه تناسلی خارجی زنان برای دخول به قدر کافی مرطوب و لغزنده شود. کارشناسان می گویند اینکه مرطوب شدن دستگاه تناسلی خارجی زن به معنای تحریک شدن کامل اوست، باوری نادرست است. به گفته کارشناسان به کار بردن جملات ساده ای مانند «این جوری دوست دارم» می تواند به ارتباط جنسی شما کمک کن. به گفته کارشناسان آموخته های مردان حتی از تجربیات همسر قبلی شان ممکن است در مورد همسر فعلی شان صدق نکند. از طرف دیگر در برخی از زنان لمس کلیتوریس احساس خاصی ایجاد نمی کند یا حتی ممکن است دردناک باشد. ممکن است او احساسی مانند احساس شما هنگام مشت خوردن به شکم پیدا کند که باعث تهوع شما می شود.

 

یک رفتار شناس جنسی: مساله خیانت در میان زنان به وضعیت هشدار رسیده!

آیا مردان موجودات صرفا تناسلی هستند؟ آیا آنها قادر نیستند تمایلات، علایق و نیازهای جنسی خود را مدیریت و در حریم خانواده کانالیزه کنند؟! یک مرد دین مدار باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود نه اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! این استاد دانشگاه ادامه داد: یک مرد دین مدار وفردی که بر اخلاق و کدهای دینی اشراف دارد باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود و سوالات پاسخ داده نشده جنسی در طول زندگی زناشویی را پاسخ دهد؛ تا اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! مسلما قبل از هر گونه اقدامی همگان باید سوالات محتمل را از خود بپرسند که شاید در ده سال گذشته به دلیل استفاده ابزاری که از زن شده است زن دچار سرخوردگی جنسی شده؟ آیا می توان به راحتی اسم سرد مزاج جنسی، ناشزه و غیره رابر روی این زن گذاشت و از مجوزهای مختلف مبتنی بر سناریو های فرهنگی را استفاده کرد و نام خیانت را به آسانی به ازدواج مجدد و یا ازدواج موقت متصل کرد؟!.

مساله خیانت در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر تنها با مساله خیانت توسط مردان رو به رو نیستیم بلکه این مساله در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است و ما با زنانی مواجه ایم که به همسرانشان خیانت می کنند صرفا به این دلیل که شوهر نیاز جنسی زن را برآورده نمی کند! زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند مرقاتی خویی با تاکید بر اینکه زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند و تعهد خود را بشکنند در پاسخ به این سوال که گاهی از زبان برخی درمانگران هم این موضوع شنیده می شود و زنان متهمان اصلی روابط زناشویی به حساب می آیند گفت: من هم این موضوع را شنیده ام البته باید به این مساله تاکید کنم که این مساله در لایه لایه های سناریوهای فرهنگی ما وجود دارد ومی توانم به جرات بگویم درمانگری که این توصیه را می کند در حوزه جنسی اطلاعات کافی را ندارد.

 

بزرگترین خطاهای یک زن هنگام رابطه جنسی

متون وسوسه انگیز و لباسهای بدن نما می توانند در کتابها و فیلم ها مردان را شهوانی کنند، اما در زندگی حقیقی چطور؟ دکتر کامی بالک می گوید: «مردان هرگز توسط زنانی که بیشتر زمان خود را در مقابل آینه و صرف پوشیدن لباس های شهوت انگیز می کنند، تحریک نمی گردند؛ حتی سیگنال های ظریفی که انتظار دارید از طرف شوهرتان به چشم علامت دیده شود، می تواند شهوت جنسی او را خاموش کند». دکتر جین گریر متخصص روابط زناشویی و مجری یکی از برنامه های رادیویی در این خصوص می گوید: «پیام هایی مانند ((منتظرم تا بیای خونه)) یا ((بعد از کلاس یوگا مال تو هستم)) باعث قابل پیش بینی شدن معاشقه می شود؛ این امر می تواند هیجان مرد را نابود کند.

در واقع میانگین زمان ارگاسم زنان ۲۰ دقیقه است و چه کسی همیشه این همه وقت در اختیار دارد؟ دکتر گریر می گوید: «بیشتر زنان فکر می کنند مجبورند برای اثبات مردانگی همسرشان ارضا شوند، اما مردان تظاهر در این مورد را تشخیص می دهند. اگر مردی احساس کند در صمیمی ترین لحظات به او دروغ می گویید، درباره ارزش وجودی خود دچار تردید می شود؛ پس به وی نشان دهید که چه زمانی شما را تحریک می کند اما اگر ارضا نشدید یک پایان سینمایی را شبیه سازی نکنید». در صورت نیاز به وی اجازه دهید تا در کارهای پیچیده یا تعمیر سینک ظرفشویی به شما کمک کند، زیرا مردان دوست دارند مشکلات را حل و فصل نمایند؛ اما اگر می توانید خودتان مشکلی را حل کنید، بهتر است دست به کار شوید.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی باعث می شود در نهایت این جمله را از همسرتان بشنوید: «زیر این همه آرایش چرا پنهان شده ای؟» دکتر بالک می گوید ذات مردان چنین است که نوع طبیعی را بیشتر می پسندند. دکتر شوارتز می گوید: «نباید کاری کنید که همسرتان احساس بی عرضگی نماید یا دائما بایدها و نبایدها وی را کنترل نمایید؛ کافی است تنها لحظه لذت بخش در معاشقه را به وی نشان دهید. بجای حکمرانی بر حرکات وی، وقتی دارید از کارهای همسرتان لذت می برید لب به سخن بگشایید و یا یادآوری کنید که دفعات قبلی بخشی از بدنتان لذت وصف ناپذیری را تجربه کرده است. اصرار بر داشتن رابطه جنسی در محیطی تیره و تار می تواند این تصور را در مرد زندگی تان ایجاد کند که بیشتر به ظاهر خود اهمیت می دهید نه احساسی که وی در شما ایجاد می کند.

 

منبع