او ماهیت ذره‌ای نور را نپذیرفت و نظریهٔ موجی نور را مطرح کرد، ولیکن چون فرضیهٔ ذره‌ای نیوتن بهتر می‌توانست پدیده‌های بازتابش و شکست و سیر مستقیم نور را توضیح دهد، از این رو این نظریه برای مدتها مسکوت ماند تا آنکه آزمایش معروف یانگ و سپس تئوری ماکسول دربارهٔ امواج الکترومانیتیک جان تازه‌ای به نظریهٔ هویگنس داد. هویگنس پس از مدتی فعالیت علمی از انگلیس به فرانسه رفت ولی در آنجا بدلیل فشارهای مذهبی که نسبت به پروتستان‌ها اعمال می‌شد، نتوانست برای مدت زیادی دوام آورد و سرانجام رهسپار هلند شد و در حالی که بر روی قضیهٔ فورس ویو (نیروی زنده) مطالعه می‌کرد، در سال ۱۶۹۵ وفات یافت.

کریستین هویگنس (به هلندی: Christiaan Huygens)  دانشمند و فیزیکدان سرشناس هلندی قرن هفدهم بود کریستین در ۱۴ آوریل ۱۶۲۹ در لاهه هلند به دنیا آمد و بعدها با اختراع ساعت پاندولی توانست نام خود را در میان مخترعین جهان ثبت کند. هویگنس برای تعیین فاصلهٔ ستارگان با زمین با استفاده از اندازه گیری شدت درخشندگی و میزان روشنایی آنها راهی پیشنهاد کرد، ولیکن چون ابزار اندازه گیری دقیق نداشت، در این راه به نتیجه درستی نرسید. هویگنس در ۳۴ سالگی به عضویت انجمن سلطنتی انگلیس انتخاب شد و در زمان توقفش در لندن با نیوتن فیزیکدان بزرگ آشنا شد و با او بر روی مسائل علمی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

او در همین زمینه کتابی با عنوان دربارهٔ نوسان ساعتها نوشت و در سال ۱۶۵۶ تلسکوپی ساخت و با آن به کشف سحابی جبار و مشاهدهٔ بزرگترین قمر زحل به نام تیتان موفق شد. ۲۲ سال بیشتر نداشت که در زمینه علوم ریاضی و ستاره‌شناسی رساله‌ای نوشت که مورد توجه استاد ریاضیاتش رنه دکارت قرار گرفت. لوازم و وسایلی که او از آنها استفاده می‌کرد بسیار قدیمی و کهنه بودند و او تصمیم گرفت که عدسی‌های تلسکوپ را خود بسازد. در آن زمان اکثر دانشمندان سرگرم مطالعه و تحقیق در مورد این دو رشتهٔ علمی بودند و هویگنس نیز از آنها جدا نبود. هویگنس با استفاده از کشف گالیله دربارهٔ آونگ توانست قوانین آونگ ساده را کشف کند و در سال ۱۶۵۷ ب.

 

برترین مخترعان و ایده‌هایشان در دنیای خودرو

شاید با خود بگویید، چگونه دانشمندی که ۲۰۰ سال پیش از به‌وجود آمدن صنعت خودروسازی زندگی کرده است، می‌تواند مخترع پیشرانه‌ی احتراق داخلی باشد؟ هویگنس اولین طرح از پیشرانه‌ی احتراق داخلی را ایجاد کرد که اساس تمام موتورهای درون‌سوز مدرن را تشکیل می‌هد. سفر غیرقانونی برتا بنز که دراصل با هدف بازاریابی و افزایش دادن اعتمادبه‌نفس همسرش به آینده‌ی روشن پتنت موتورواگن انجام شد، علاوه بر مشهور کردن خودروی بنز در نگاه عمومی، او را به یکی از اولین راننده‌های آزمایش خودرو هم تبدیل کرد. با توسعه‌ی بیشتر و از راه رسیدن فناوری‌هایی مثل سیستم توربوشارژر، پیشرانه‌های دیزل در اروپا محبوب شدند؛ البته قوانین مالیاتی اروپا هم که طرفدار خودروهای کم‌مصرف با آلایندگی کمتر بود، در گسترش بازار موتور دیزل نقش مهمی داشت.

داستان تولید اولین خودروها را همه می‌دانیم؛ اما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که انواع قطعه و بخش‌های مختلف خودرو چگونه و با تلاش چه کسانی اختراع شده است؟مقاله‌ی مرتبط:نگاهی به تغییرات مهم طراحی خودرو در ۱۲۰ سال اخیر. بسیاری از این مخترعان تقریبا در این روزها فراموش شده‌اند و برخی با سابقه کاری و اصالت ایده‌هایشان مورد بحث هستند؛ در برخی موارد، یک قطعه یا طرح به‌گونه‌ای به خودروسازی وارد شده است که می‌تواند اختراع چند فرد باشد. با اختراع کنیو، اولین تصادف خودرو جهان هم در سال ۱۷۷۱ ثبت شده است؛ البته این تصادف به‌صورت رسمی در تاریخ ثبت نشده، اما براساس گفته‌های مردم فرانسه، کنیو حتی به‌خاطر این تصادف و رانندگی خطرناک، دستگیر هم شده است.

کولار در دهه‌ی‌های گذشته در تایرسازی استفاده می‌شد اما امروز از این ماده برای تولید لنت ترمز، کلاچ، بخش‌های مختلف بدنه خودروهای مسابقه‌ای و اسپرت و لباس‌های ایمنی موتورسیکلت‌سواران استفاده می‌شود. با اینکه هارولد راوند (Harold Round) و آرتور پروت (Arthur Parrott) دو دندان‌پزشک انگلیسی در سال ۱۹۲۰ ایده‌ی ایربگ هواپیما را ثبت کردند، اما جان هتریک (John Hetrick) آمریکایی بود که در دنیای خودرو این سیستم ایمنی مهم را ابداع کرد. در سال ۱۶۷۸، هویگنس ماشینی را طراحی کرد که در آن،‌ با انفجار باروت پیستون بزرگی در یک محفظه‌ای لوله‌ای به بالا می‌رفت؛ سپس ترکیب گرانش و خلاء این پیستون را با نیروی زیادی به پایین هدایت می‌کرد.

 

تحقیق زندگینامه گالیله

برچسب ها: تحقیق گالیلهتحقیق در مورد گالیلهتحقیق درباره گالیلهتحقیق درباره ی گالیلهتحقیق در مورد دانشمند گالیلهتحقیق کوتاه درباره گالیلهتحقیق درباره زندگی گالیلهزندگی نامه گالیلهزندگینامه گالیلهزندگی نامه دانشمند گالیلهزندگی نامه گالیله pdf. برچسب ها: تحقیق گالیلهتحقیق در مورد گالیلهتحقیق درباره گالیلهتحقیق درباره ی گالیلهتحقیق در مورد دانشمند گالیلهتحقیق کوتاه درباره گالیلهتحقیق درباره زندگی گالیلهزندگی نامه گالیلهزندگینامه گالیلهزندگی نامه دانشمند گالیلهزندگی نامه گالیله pdf. » فهرست مطالب: سال های ابتدایی زندگی گالیله مطالعات علمی گالیله تلکسوپ گالیله لکه های خورشیدی تئوری جزر و مد زندگی شخصی گالیله درگذشت گالیله.

نزدیک یک قرن بعد، کریستیان هویگنس، عالم هلندی با مطالعه‌ی دقیق‌تر حرکت آونگی توانست فرمولی دقیق برای زمان آن گردآوری کند. او به سرعت به خانه رفت و با آزمایشی ساده، دو آونگ با طول یکسان ساخت و آنها را در دامنه‌های حرکتی متفاوت به حرکت درآورد. گالیله فهمید که صرف‌نظر از نیروی وارده به لوستر، حرکت رفت و برگشتی آن زمانی ثابت خواهد داشت. او روزی در مطالعه متوجه حرکت لوستری بر اثر نیروی باد شد و به نظم حرکتی آن دقت کرد. سرانجام گالیله متوجه شد که زمان حرکت آونگی ارتباطی با دامنه‌ی آن ندارد. پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

منبع