ویروس ها چگونه رایانه ها را آلوده می کنند

G data     :بسته امنیتی جی دیتا متعلق به کمپانی آلمانی ای است که توانسته است با تلفیق دو موتور جستجوی واقعا قوی یعنی کسپرسکی و بیت دیفندر یک دژ آهنین در برابر انواع ویروسها بوجود آورد، به طوری که هیچ ویروسی جرات ورود به کامپیوتر شما را به خود ندهد این آنتی ویروس با استفاده از دیتابیسی قوی انواع ویروس ها اعم از تروجانها و کرمها و ویروسهای امنیتی را به خوبی شناسائی و دفع میکند و با داشتن یک دیوار آتشین قوی شما را در برابر انواع هکرها حفظ مینماید و میتوان گفت این آنتی ویروس یکی از بهترین ها ست، چون شما در عین واحد هم آنتی ویروس کسپرسکی را دارید و هم آنتی ویروس بیت دیفندر.

MacAfee     : آنتی ویروس مک آفی یکی از قدیمی های این عرصه یعنی امنیت است و متعلق به کشور آمریکا است این آنتی ویروس یک آنتی ویروس نسبتا قدرتمند است ولی به تازگی ها نسخه جدیدی از خود عرضه نکرده است و از لحاظ گرافیکی و پشتیبانی از سیستم عامل ها و سرویس پک ها نسبت به همنوعانش عقب مانده است و دیتابیس چندان تعریفی هم ندارد ولی به علت بروز رسانی سریعش یعنی شناسایی سریع ویروس های معروف جهان و تحقیق بر روی آنان همواره یکی از پیشگامان این عرصه بوده است و یکی از مطمئن ترینهاست البته نسخه های اصلی آن ولی بهتر است آن را برای کوتاه مدت استفاده کنید.      توجه: اگرچه این ها نشانه های متداولی هستند که برای تشخیص ویروس های کامپیوتری کمک می کنند، و این علائم میتوانند علت های گوناگون و متفاوت سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشند که هیچ ربطی به ویروس های کامپیوتری نداشته باشند ولیقویا توصیه می شود اولا از یک آنتی ویروس  قوی استفاده کنید و دوما حتما آنتی ویروس خود را بصورت منظم update  آپدیت کنید.

این نرم افزار که متعلق به ایالت متحده آمریکا است همواره یکی از قدرتمند ترین آنتی ویروس های جهان بوده است و مزیت های آن به شرح زیرست:  این آنتی ویروس مزایای بسیاری دارد که می توان به تصمیم گیری خودکار و هوشمند در خیلی از مواقع،کاهش تعداد پیغام ها، مخفی کردن سیستم از دید هکرها،نرم افزار کنترل والدین و فیلترینگ سایت ها توسط والدین اشاره کرد.      در گذشته اگر ویروسی به رایانه‌ای راه می‌یافت، عملاً نمی‌توانست آن را آلوده کند یا به رایانه‌ی دیگری منتقل شود، مگر آن که کاربر، آن را ناخواسته اجرا می‌کرد؛ درست مانند کاری که با برنامه‌های دیگر انجام می‌داد؛ اما ویروس‌های امروزی به خودی خود می‌توانند رایانه‌ها را آلوده کنند، تکثیر شوند و به رایانه‌های دیگری منتقل شوند.

 

دانلود رایگان نرم‌افزار

شما با عضویت در سایت می‌تونید نرم‌افزاری رو که باهاش زیاد سر و کار دارید رو به علاقمندی‌های خود اضافه کنید و از طریق گزینه علاقمندی‌ها که در پنل کاربری شما قرار داره با ورود به سایت از آپدیت شدن اون مطلع بشید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت و رفتن به کنترل پنل و کلیک بر روی جدیدترین مطالب ، جدید ترین مطالب بعد از آخرین ورود خودتون رو مشاهده کنید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت ، تصویری از محیط کرک شده نرم‌افزار (در صورتی که قرار داده شده باشد ) را مشاهده کنید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت و رفتن به کنترل پنل ۳۰ مطلب آخر سایت رو مشاهده کنید.

 

با مخرب‏ترین ویروسهای کامپیوتری آشنا شویم

1 – ویروس I LOVE YOU (از طریق ایمیل) ۲ – ویروس MyDoom (از طریق ایمیل) ۳ – تروجان Blaster (آلوده کردن سیستم عامل مایکروسافت با اتصال اینترنت) ۴ – کرم Sobig (آلوده کردن ویندوز با اتصال اینترنت) ۵ – کرم Code Red (آلوده نمودن سیستمهای مجهز به مایکروسافت وب سرور IIS) 6 – ویروس CIH (آلوده کردن BIOS سیستم) ۷ – ویروس Klez (از طریق ایمیل، آلودن سیستم عاملهای مجهز به اینترنت اکسپلورر) ۸ – ویروس Melissa (از طریق ایمیل، آلودن نرم افزار مایکروسافت آفیس) ۹ – کرم Sasser (آلودن ویندوز XP و ۲۰۰۰) ۱۰ – کرم Bagle (از طریق ایمیل، آلودن ویندوز). 1 – ویروس I LOVE YOU (از طریق ایمیل) ۲ – ویروس MyDoom (از طریق ایمیل) ۳ – ویروس Virut (نشستن بر روی فایلهای exe و scr) 4 – تروجان Blaster (آلوده کردن سیستم عامل مایکروسافت با اتصال اینترنت) ۵ – کرم Sobig (آلوده کردن ویندوز با اتصال اینترنت) ۶ – ویروس Conficker (از کارانداختن کلیۀ سرویسهای ویندوز).

این ویروس اولین بار تصادفا از طریق یک سی دی رام به مایکروسافت انتقال یافت و تنها در طول چند روز توانست خود را به عنوان گسترده ترین ویروس اینترنتی که تا آن زمان شناخته شده بود معرفی کند و توانست پرونده‏های شخصی فراوانی را از طریق ایمیل به اشتراک گذارد. همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده‏اند. در سال ۱۹۹۸ دانشجویی به نام رابرت موریس ، کرمی را وارد شبکه ی اینترنت کرد که بیش ار ۱۰ درصد از سیستم های متصل به شبکه ی اینترنت را آلوده ساخت و باعث از کار افتادن کانل آنها گردید.

این کرم وحشی و خطرناک با حمله ای وسیع به وبسایت مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ و با استفاده از حفره امنیتی موجود در نرم افزار مایکروسافت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده ساخت. این ویروس با ارسال عبارت ILOVEYOU به تمام افراد حاضر در (address book) قربانیان، حجم وسیعی از کاربران اینترنت را در ماه می ۲۰۰۰ (اردیبهشت ۱۳۷۹) آلوده ساخت. CIH یا ویروس چرنوبیل (۱۹۹۸) هر ساله در ۲۶ آوریل ( ۶ اردیبهشت ) همزمان با سالگرد فاجعه هسته‏ای چرنوبیل اوکراین راه‏اندازی می‏شود. این کرم اینترنتی که ابتدا خود را بصورت تصویری از یک تنیس باز به نمایش گذاشت در واقع بدافزاری بود که توسط (جان دی ویت) طراحی شده بود.

 

انواع ویروس‌های کامپیوتری و انواع آنتی ویروس

روش فوق ذاتا به‌گونه‌ای است که اول ویروس را شناسایی می‌کند و بعد متناظر با آن یک رکورد (virus signature) به بانک اطلاعاتی اضافه می‌کند و حالا اگر ویروسی پیدا کند، در صورتی‌که متناظر با این ویروس رکوردی در بانک اطلاعاتی باشد قادر به شناسایی آن خواهد بود و همین امر ایجاب می‌کند شرکت‌هایی که از این فناوری در نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند مدام آن را بروز نگه دارند. اما چگونه باید مطمئن شویم که یک ضدویروس همان کاری را که ادعا می‌کند انجام می‌دهد؟ آیا همین قدر که برنامه ضدویروس یک گزارش مبنی بر شناسایی ویروس‌ها تولید می‌کند متقاعد می‌شوید که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؟ پیدا کردن جواب دو سوال زیر می‌تواند به شما کمک ‌کند: پرسش اول: نرم‌افزار ضدویروس قادر است چه تعداد ویروس را مورد شناسایی قرار دهد.

یا این‌که وقتی که ضدویروس در حال پویشReal-time می‌باشد ببینید که باز کردن یک فایل بزرگ چقدر طول می‌کشد؟ توجه به این موضوع که محیط تست برای همه ضدویروس‌ها که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، مشابه باشد بسیار مهم است از جلمه این‌که: حجم فایل‌ها و نوع فایل‌هایی که برای هر یک از ضدویروس‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد مهم است. نکته دیگر این‌که، نویسندگان ضدویروس‌ها چقدر سعی می‌کنند تا روش‌های جدیدی که برای تولید ویروس‌ها استفاده می‌شود بشناسند و در نرم‌افزار خود به کار گیرند؟ و نکته مهم‌تر این‌که از زمان خبر انتشار یک ویروس تا وقتی که نرم‌افزار ضدویروس برای این ویروس بروز شود چقدر طول می‌کشد؟.

این روزها حتی شاهد حضور جاسوسهای مشروع در فضای سایبری هستیم که از طریق رصد فعالیت ها و علاقمندیهای کاربران، اطلاعات مربوط به آن را از طریق فضای نت در اختیار شرکتها قرار میدهند تا به این طریق به افزایش فروش و بهبود خدمات دهی شرکتها به مشتریان بر اساس داده های به دست آمده، کمک کنند!. این گونه نرم افزارها میتوانند بنا به ساختمان برنامه ای خود, کنترل مرکزی سیستم را در دست گیرند و مواظب رفتار مشکوک یا برنامه های مخرب اجرایی بر روی سیستم ما باشند ولی با گسترش روابط, نمیتوانیم به صورت کامل روی آنها حساب کنیم زیرا این برنامه ها از حمله ویروسها در امان نیستند. همان‌طورEicar که گفته است: استفاده از ویروس‌های واقعی برای تست کردن یک ضدویروس در یک محیط عملیاتی مانند این است که شما آتش را به دفتر کار خود بیاورید و بعد بخواهید بررسی کنید که آیا حسگرهای دود‌ به خوبی کار می‌کنند یا نه؟ شما هرگز نمی‌توانید از نتیجه کار مطمئن باشید.

 

دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان 2021 برای کامپیوتر و لپ تاپ

ضد بدافزار که با قابلیت اسکن خودکار در برابر بدافزارها از شما مراقبت می‌کند، ضد باج‌افزار که از شما در برابر حملات باج‌افزار محافظت می‌کند، آنتی اکسپلویت که از شما در برابر کدهای مخرب و یا هر نقطه ضعف به خصوصی در سیستم یا نرم‌افزارها محافظت می‌کند و آخرین مورد هم محافظت در مقابل وبسایت‌های مخرب و مشکوک است. نسخه رایگان بیت دیفندر از یک طراحی مینیمال بهره می‌برد و با وجودی که امکان انجام تنظیمات خاصی را به کاربر نمی‌دهد، اما به طور خودکار و مداوم کامپیوتر شما را اسکن می‌کند و در صورتی که متوجه هر فایل مشکوکی شود، اسکن را دوباره و این بار به صورت دقیق‌تری اجرا می‌کند.

نسخه رایگان ای وی جی همچنین می‌تواند از نظر عملکرد نیز به سیستم شما کمک کند؛ به این ترتیب که با اسکن نحوه فعالیت سیستم، مشکلات احتمالی که تاثیر منفی بر سرعت کامپیوتر داشتند را شناسایی کرده تا شما بتوانید با برطرف کردن آن‌ها عملکرد دستگاه خود را بهبود ببخشید. این آنتی ویروس نه تنها یک ویروس کش قوی برای کامپیوتر بوده و از شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها مراقبت می‌کند، بلکه در مسدود کردن لینک‌های مشکوک، دانلود فایل‌های آلوده و همچنین فایل‌های پیوستی که در ایمیل دریافت می‌کنید نیز به شما کمک می‌کند. گذشته از قابلیت‌های عادی مثل محافظت در برابر ویروس، بدافزار، روت‌کیت و برنامه‌های جاسوسی، آواست این نسخه را با تعداد زیادی از گزینه‌های قابل شخصی‌سازی ارائه کرده که هرکدام از آن‌ها را هنگام نصب می‌توانید به دلخواه خود تنظیم کنید.

نسخه ریگان این آنتی ویروس قوی کامپیوتر، با قابلیت اسکن سیستم برای ویروس‌ها و مسدود کردن آن‌ها، تعمیر فایل‌های آلوده شده، بروزرسانی، سپر محافظتی در برابر برنامه‌های ناشناس و مسدود کننده تبلیغات همراه شده است. نسخه رایگان بیت دیفندر همچنین دارای یک سپر محافظتی در برابر ویروس‌ها است که به صورت خودکار آدرس وبسایت‌های مشکوک را مسدود کرده و در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوکی از سوی آن‌ها وارد عمل می‌شود. نسخه 2021 این آنتی ویروس به یک حالت گیمینگ مجهز شده که با فعال کردن آن، نوتیفیکشن‌ها غیرفعال می‌شوند و بار اضافی به سیستم تحمیل نمی‌شود تا شما بتوانید بیشترین استفاده از را قدرت پردازنده ببرید.

 

منبع