ویکی‌ پدیا ، دانشنامه آزاد

بادام زمینی برای کودکان زیر یک سال ممنوع بادام زمینی یکی از انواع آجیل‌هاست که دارای ارزش غذایی خوبی است به طوری که700 گرم از این ماده غذایی حاوی 545 کیلوکالری بوده که بیشتر به دلیل وجود چربی بالای موجود در آن است. کودکان در هر دوره سنی باید یک تغذیه مناسب داشته باشند تا دوسالگی در این جا بحث در مورد کودکان زیر دو سال است در ادامه مطلب به معرفی خوراکی هایی می پردازیم که برای کودکان زیر دو سال مضر است. از پزشک یا بهداشت شنیده باشید روش اضافه کردن مواد غذایی مختلف برای کودک زیر دو سال به این صورته که یه ماده غذایی رو منحصرا طی چند روز از مقدار بسیار ناچیز شروع کرده و 121.

مصرف بادام با افزایش سطح هوش ارتباط زیادی دارد و به همین خاطر از زمان‌های دور به ‌عنوان یک غذای اصلی برای کودکان در‌حال‌رشد استفاده می‌شده است. مس به همراه آهن موجود در این آجیل خوشمزه در ساخت هموگلبین نقش مهمی را ایفا می کند و بنابراین یکی دیگر از خواص بادام هندی پیشگیری از کم خونی است. پتاسیم موجود در بادام زمینی باعث تنظیم فشار خون و ضربان قلب هم می شود و در عین حال از گرفتگی عضلانی هم جلوگیری می کند. بادام حاوی فسفر است که منبع مفید و ایده آلی برای تقویت استخوان ها و دندان های کودکان به خصوص در سال های رشدشان است. مصرف آجیل به عنوان بهترین تنقلات و میان وعده برای بچه ها می تواند بسیاری از نیازهای ضروری کودکان را برطرف کند.

چربی‌های اشباع‌نشده‌ با کاهش کلسترول خون و افزایش میزان کلسترول مفید (HDL) ریسک حملات قلبی را کاهش می‌دهند. همچنین ویتامین e موجود در بادام زمینی هم ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن کودک شما و حتی خود شما را نیز تامین می کند. ولی باید به این نکته توجه داشت که در سال دوم ۳۰ درصد کالری کودک باید از شیر مادر تامین شود و ۷۰ درصد بقیه. بادام همچنین دارای خواص دارویی است که کودکان را در برابر خطرات مربوط به پوکی استخوان در سال های بالاتر. پس از یک سالگی روزانه حدود ۱۰ گرم کره به منظور رشد بهتر و تامین انرژی کافی به غذای کودک افزوده می‌شود. با توجه به اینکه بادام هندی سرشار از اگزالات بوده و تجمع اگزالات در بدن خود مانع جذب کلسیم خواهد شد.

 

11 غذایی که نوزاد زیر 1 سال نباید بخورد!

به گزارش ایلنا، بعد از 6 ماهگی کم کم پزشک کودک شما خوردنی هایی را برای فرزندتان مجاز می داند و اجازه می دهد تا برخی از مواد غذایی را به عنوان غذای کمکی در برنامه غذایی اش بگنجانید اما با احتیاط و آگاهی کامل نسبت به وضعیت جسمی کودک چرا که هر خوردنی مجاز بعد از 6 ماه برای همه نوزادان مجاز نیست ؛ در ادامه قصد نداریم وارد جزئیات شویم و با توجه به وضعیت جسمی کودک برنامه غذایی تعیین کنیم بلکه یک لیست کلی از نباید های غذای کودک زیر 1 سال خواهیم گفت. تغذیه کودک زیر یک سال از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است مادران با آگاهی بیشتری نسبت به قبل به کودکان خود غذا بدهند.

 

منبع