آموزش چند ماسک خانگی ویتامین C برای صورت

بنابراین، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ماسک صورت خود را با ویتامین C تهیه کنید و در همان روزی که تهیه کرده اید یا حداقل در عرض چند هفته از ساخت آن استفاده کنید. بنابراین کلاژن برای جلوگیری از ایجاد علائم کشش مهم است و ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود، بنابراین به جلوگیری از ایجاد علائم کشش کمک می کند. ماسک صورت ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن و بازیابی و همچنین بهبود نرمی پوست می شود، بنابراین از بروز علائم پیری جلوگیری می کند. علاوه بر این، می توانید از میوه ها و مرکبات مانند لیمو، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، آناناس، آووکادو، پاپایا و … نیز استفاده کنید.

این ویتامین در به حداقل رساندن ظهور علائم کشش کلاژن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و همچنین از ایجاد موارد جدید جلوگیری می کند. ماسک صورت ویتامین C از پوست ما در برابر آسیب های اشعه ماورا بنفش و همچنین آلودگی محافظت می کند که در آینده آسیب کمتری می رساند. همانطور که توضیح دادیم، ویتامین C می تواند چین و چروک و خطوط را صاف کند و این کار را با بهبود تولید کلاژن در پوست انجام می دهد. به طور معمول ما از ویتامین C به صورت پودر شده استفاده می کنیم که به عنوان اسید اسکوربیک برای مراقبت از پوست شما شناخته می شود. سطح کلاژن با افزایش سن شروع به کاهش می کند و در نتیجه، پوست شروع به از دست دادن نرمی خود می کند و علائم پیری سر می رسد.

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان به کاهش تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کند و از پوست ما از آسیب آفتاب محافظت می کند. بنابراین ویتامین C فعالیت سلول های پوستی ملانین را کنترل می کند و سطح ملانین تولید شده توسط سلول ها را کاهش می دهد. ما می دانیم که ویتامین C مسئول صاف و لطیف نگه داشتن پوست است اما کاهش سطح ویتامین C می تواند پوست ما را خشک کند. یکی از بهترین مزایای استفاده از ماسک خانگی ویتامین C این است که می تواند خطوط و چین و چروک های ریز را صاف کند. شما به راحتی می توانید با استفاده از ماسک خانگی ویتامین C به مزایای زیادی برای زیبایی پوست تان دست یابید. علاوه بر این، ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش تحریک و التهاب پوست ناشی از آکنه کمک می کند.

 

بهترین ماسک ها و روش های ویتامینه کردن مو

اگر نمی خواهید پول زیادی را صرف ویتامینه کردن موهای سرتان در آرایشگاه ها ، سالن ها و مراکز زیبایی کنید ، میتوانید با هزینه اندکی موهای تان را در خانه خودتان ویتامینه و تقویت کنید. این ماسک را با کمک یک فرچه نرم روی موها ، ساقه و ریشه مو ها ماساژ دهید و پوست سرتان را به خوبی با این ژل آغشته کنید. آلوئه ورا را ببرید و ژله سفید رنگ وسط آن را درون ظرفی بریزید و ۲ قاشق عسل به آن اضافه کنید. تاثیر فوق العاده ای هم در شفافیت مو دارد و هم باعث از بین رفتن شوره سر میشود. زرده تخم مرغ و روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و به ریشه و ساقه مو ها بزنید. بعد از شست و شو، موهای تان را با شانه چوبی به خوبی شانه بزنید.

برای تهیه این ماسک ویتامینه مو به یک آلوئه ورا احتیاج دارید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه این ژل روی موهای تان باقی بماند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

روش های شگفت انگیز خانگی برای جوانسازی پوست

اکنون که با انواع روش های خانگی جوانسازی پوست صورت آشنا شدید، بهتر است با روش‌های کلینیکال نیز آشنا شوید؛ چراکه تمام روش‌های خانگی صرفا برای شاداب ماندن پوست بکار می‌روند و تاثیری در از بین رفتن چین و چروک‌های پوست ندارند. برای مراقبت از پوست خود و شاداب نگه داشتن آن بهتر است از محصولات ضد پیری استفاده نکنید، اما اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید محصولاتی را انتخاب کنید که عاری از رتینوئید یا AHA باشند تا پوست‌های خشک را تحریک نکند. البته ذکر این نکته هم لازم است که روش‌های خانگی برای حفظ طراوت و شادابی پوست هستند و اگر نیاز به کارهای اساسی‌تر برای جوانسازی یا درمان پوست باشد، بهتر است از روش‌های کلینیکی مدرن استفاده کنید.

خاصیت اسیدی پرتقال باعث بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود، این در حالی است که جوش شیرین نیز به عنوان یک تمیز کنندهٔ طبیعی عمل می‌کند تا انواع ناخالصی‌ها را از بین ببرد. ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. از این رو، استفاده مداوم از مرطوب کننده‌ها هزینهٔ زیادی را در بر خواهد داشت، اما شما با یک سری روش‌های خانگی می‌توانید این کار را با هزینه‌ای بسیار کمتر انجام دهید. این ترکیب همچنین مقدار زیادی کلاژن تولید می‌کند که به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند و آن را تبدیل به یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌کند.

در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت در فصل زمستان با استفاده از مرطوب کننده‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک هستند، از دست‌ها و پاهای خود مراقبت بیشتری کنید. معمولا، افرادی که مرز 30 سالگی را رد می‌کنند، وارد برهه جدیدی از زندگی خود شده و بدن آن‌ها دچار تغییر و تحولات زیادی از جمله چروک شدن پوست می‌شود. همچنین، لب‌ها در طول زمستان در معرض خشکی قرار دارند به همین خاطر استفاده از یک چرب کننده یا مرطوب کنندهٔ خوب توصیه می‌شود تا پوست لب تغذیه شود. این روزها، بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست ابتدا برخی روش‌های سنتی و خانگی را به بیماران تجویز می‌کنند تا به کمک آن‌ها پوست خود را جوان کنند.

 

ماسک صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بعد از اینکه فهمیدید از چه نوع ماسکی استفاده خواهید کنید، ممکن است یک سوال دیگر ذهن شما را درگیر خود کند، که چه زمانی باید از ماسک صورت برای پوستم استفاده کنم ؟ درست مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، این روش کافی نیست که فقط محصول را تهیه کنید و روی صورت خود استفاده کنید. روغن نارگیل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده فوق العاده آبرسان و شاداب کننده برای پوست های خشک یا حساس استفاده شود، که این امر آن را به یک ماده فوق العاده برای ماسک های صورت خانگی تبدیل می کند. گیاهانی مانند جعفری منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که به طور خاص برای تعادل تغییر رنگ پوست کار می کنند و به محو شدن هرگونه لکه های تیره و جای زخم و آکنه کمک می کنند.

مخلوط کردن این عضو خانواده کدو حلوایی در ماسک و اسکراب می تواند به مبارزه با علائم زودرس پیری کمک کند و همچنین ممکن است به خاطر وجود میزان زیادی ویتامین C پوست را روشن کند. سرشار از اسیدهای چرب و غنی از آنتی اکسیدان خاصی به نام الیگومریک پروسیانیدین است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و تقریباً 50 برابر قدرتمندتر از ویتامین های A و E است. اما بهترین عناصری که میتوانیم در ماسک های صورت خانگی استفاده کنیم، چه موادی است؟ شیر و ماست حاوی اسید لاکتیک هستند که می توانند باعث براق شدن و روشن تر شدن پوست می شوند. همانطور که قبلاً میدانید ماسک هایی وجود دارند که میتوانند بطور روزانه از آنها استفاده کنند در حالی که مواردی وجود دارد که فقط یک بار می توانید از آنها استفاده کنید.

دارچین نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان ها است، بلکه به نظر می رسد که به بهبود تولید طبیعی کلاژن در سلول های پوستی نیز کمک می کند و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد. اگرچه هنگام استفاده از پاک کننده صورت و یک تونر می توانید صورت خود را تمیز کنید، اما استفاده از ماسک صورت به شما کمک می کند که به صورت عمیق این کار را انجام دهید. اما اگر شما جزء آن دسته افراد خوش شانس باشید که هیچ نگرانی پوستی برای رسیدگی به آنها ندارید، این بدان معنی است که می توانید تقریباً از هر نوع ماسک بهره مند شوید. با این حال، به یاد داشته باشید که این ماسک ها نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، زیرا ممکن است بعضی مواقع آنقدر پوست را خشک کنند که مانند کاغذ ساندویچ شود.

 

منبع