x تبلیغات
یکتاس

خطاهای آقایان در روابط

۴ خـطای رایـج مـردان در زنـدگی مـشتـرک

مثلا زنی که دوست دارد سر موقع در مهمانی‌ها حاضر باشند اما مرد خانه به دلیل مشغله کاری یا برنامه‌ریزی‌نکردن نمی‌تواند سرموقع به مهمانی برسد قطعا تکرار رفتارش به مرور باعث بروز تنش و اختلاف بین آنها خواهد شد درحالی که اگر مرد از این حساسیت همسرش آگاه باشد و آن را رعایت کند از بروز ناراحتی و تنش پیشگیری خواهد کرد. اگر زمانی برای صحبت با همسرتان ندارید بهتر است به جای بی‌اعتنایی‌ به او بگویید الان وقت ندارم اما زمانی که می‌خواهیم شام بخوریم یا تلویزیون نگاه کنم در این مورد با هم صحبت خواهیم کرد. یکی از مشکلاتی که اغلب زنان هنگام مراجعه به مطب از آن گله‌مند هستند این است که با آنکه از صبح تا شب به امور منزل و آشپزی می‌پردازند اما مرد هنگام صرف غذا حتی تشکر هم نمی‌کند.

خطای خط‌قرمز: اگر یک مرد بتواند حساسیت‌های خاص همسرش به برخی مسایل (درست یا غلط) را بشناسد و روی این خط قرمزها پا نگذارد، بخشی از تنش‌ها در زندگی مشترکشان کاهش می‌یابد. درحالی که همسر چنین مردی با این تصور که اطرافیان بیش از او برای شوهرش مهم هستند به روابط خود با او می‌نگرند و در برقراری آن دچار مشکل می‌شود. یکی از نیازهای روان‌شناختی زنان به یادآوردن زیبایی‌های آنهاست و دوست دارند هرازگاهی توسط همسرشان موردتحسین و تمجید قرار بگیرند. هرچه مردان وقت بیشتری برای زنان صرف کنند تا حدودی باعث کاهش تنش‌ از سوی زنان به خصوص زنان بهانه‌گیر خواهند شد. از سوی دیگر بیشتر مردان از این مساله غافلند که دوست‌داشتن و عشق، نیاز مداوم به تمرین و بازآموزی دارد‌.

شناخت ناکافی ویژگی‌های روان‌شناختی و شخصیتی زنان از سوی مردان عامل مهمی در بروز مشکلات زناشویی است. شناخت ناکافی ویژگی‌های روان‌شناختی و شخصیتی زنان از سوی مردان عامل مهمی در بروز مشکلات زناشویی است. خطای تحسین: چه ایرادی دارد رفتارهای خوب همسرتان را ببینید؛ از دستپخت خوب او گرفته تا نوع پوشش‌اش. زنان بیش از مردان دوست دارند درخصوص جزییات صحبت کنند درحالی که مردان به کلی‌گویی بسنده می‌کنند. خطای کلامی‌: پیام‌های کلامی وسیله‌ای است که مرد می‌تواند ارتباط خود را با همسرش تقویت کند. خطای مقایسه: گاهی اوقات مردان به اشتباه سعی می‌کنند همسرشان را با دیگران مقایسه کنند.

 

خطاهای رایج آقایان در نزدیکی با همسر

بسیاری از درمانگران در این حوزه با مردانی برخورد می کنند که می گویند: «زنم بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم نمی رسد» و تقاضای کمک می کنند و پاسخ این است بسیاری از زنان اصولا با تحریک کلیتوریس است که به ارگاسم می رسند. زنانی هستند که نمی توانند با فعالیت جنسی رابطه عاطفی با همسرشان برقرار کنند و زنانی هستند که به سادگی با همسران شان رابطه عاطفی برقرار می کنند و بقیه زنان در میانه این طیف قرار می گیرند. هنگامی که مردی با زنی مقاربت می کند، دخول آلت مردانه به قدری حس قوی ای در مرد ایجاد می کند که نمی تواند تصور کند که ممکن است زن احساس مشابهی نداشته باشد. اگر می خواهید احترام تان را به همسرتان حفظ کنید، باید بدانید که زنی که می خواهد شما را ارضا کند، از اینکه او را هدایت کنید احتمالا بیشتر ممنون خواهد شد.

خیلی از مردان فکر می کنند که هنگام آمیزش جنسی باید ساکت باشند اما تا شما حرف نزنید همسرتان نمی فهمد از چه چیزهایی راضی هستید و از چه چیزهایی ناراضی. ۳۰ سال پیش در شروع به اصطلاح «انقلاب جنسی» یک کتاب پرفروش به نام «لذت امور جنسی» توجه مردم را به اهمیت کلیتوریس در ایجاد ارگاسم جلب کرد. برخی از زنان نسبت به زنان دیگر مرطوب تر می شوند و اینکه میزان نرم شدگی طبیعی این منطقه در یک زن از روزی به روز دیگر متفاوت است. این میزان رطوبت با مرحله چرخه ماهیانه که زن در آن قرار دارد نیز تغییر می کند و ممکن است تحت تاثیر استرس و داروها هم باشد. اما این عقیده که زنان باید بتوانند از طریق دخول آلت در واژن به ارگاسم برسند، هنوز میان بسیاری از مردان باقیمانده است.

گاهی مردان پیش از انجام مقاربت منتظر می مانند تا دستگاه تناسلی خارجی زنان برای دخول به قدر کافی مرطوب و لغزنده شود. کارشناسان می گویند اینکه مرطوب شدن دستگاه تناسلی خارجی زن به معنای تحریک شدن کامل اوست، باوری نادرست است. به گفته کارشناسان به کار بردن جملات ساده ای مانند «این جوری دوست دارم» می تواند به ارتباط جنسی شما کمک کن. به گفته کارشناسان آموخته های مردان حتی از تجربیات همسر قبلی شان ممکن است در مورد همسر فعلی شان صدق نکند. از طرف دیگر در برخی از زنان لمس کلیتوریس احساس خاصی ایجاد نمی کند یا حتی ممکن است دردناک باشد. ممکن است او احساسی مانند احساس شما هنگام مشت خوردن به شکم پیدا کند که باعث تهوع شما می شود.

 

یک رفتار شناس جنسی: مساله خیانت در میان زنان به وضعیت هشدار رسیده!

آیا مردان موجودات صرفا تناسلی هستند؟ آیا آنها قادر نیستند تمایلات، علایق و نیازهای جنسی خود را مدیریت و در حریم خانواده کانالیزه کنند؟! یک مرد دین مدار باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود نه اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! این استاد دانشگاه ادامه داد: یک مرد دین مدار وفردی که بر اخلاق و کدهای دینی اشراف دارد باید علت عدم تمکین جنسی همسر خود ر ا جویا شود و سوالات پاسخ داده نشده جنسی در طول زندگی زناشویی را پاسخ دهد؛ تا اینکه سریعا با سوء استفاده از مجوز دینی همسر خود را با دیگری جایگزین کند! مسلما قبل از هر گونه اقدامی همگان باید سوالات محتمل را از خود بپرسند که شاید در ده سال گذشته به دلیل استفاده ابزاری که از زن شده است زن دچار سرخوردگی جنسی شده؟ آیا می توان به راحتی اسم سرد مزاج جنسی، ناشزه و غیره رابر روی این زن گذاشت و از مجوزهای مختلف مبتنی بر سناریو های فرهنگی را استفاده کرد و نام خیانت را به آسانی به ازدواج مجدد و یا ازدواج موقت متصل کرد؟!.

مساله خیانت در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است وی افزود: متاسفانه ما در حال حاضر تنها با مساله خیانت توسط مردان رو به رو نیستیم بلکه این مساله در مورد زنان هم هشدار دهنده شده است و ما با زنانی مواجه ایم که به همسرانشان خیانت می کنند صرفا به این دلیل که شوهر نیاز جنسی زن را برآورده نمی کند! زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند مرقاتی خویی با تاکید بر اینکه زن و مرد با هیچ توجیهی نمی توانند از حریم های اخلاقی خود صرف نیاز جنسی خارج شوند و تعهد خود را بشکنند در پاسخ به این سوال که گاهی از زبان برخی درمانگران هم این موضوع شنیده می شود و زنان متهمان اصلی روابط زناشویی به حساب می آیند گفت: من هم این موضوع را شنیده ام البته باید به این مساله تاکید کنم که این مساله در لایه لایه های سناریوهای فرهنگی ما وجود دارد ومی توانم به جرات بگویم درمانگری که این توصیه را می کند در حوزه جنسی اطلاعات کافی را ندارد.

 

بزرگترین خطاهای یک زن هنگام رابطه جنسی

متون وسوسه انگیز و لباسهای بدن نما می توانند در کتابها و فیلم ها مردان را شهوانی کنند، اما در زندگی حقیقی چطور؟ دکتر کامی بالک می گوید: «مردان هرگز توسط زنانی که بیشتر زمان خود را در مقابل آینه و صرف پوشیدن لباس های شهوت انگیز می کنند، تحریک نمی گردند؛ حتی سیگنال های ظریفی که انتظار دارید از طرف شوهرتان به چشم علامت دیده شود، می تواند شهوت جنسی او را خاموش کند». دکتر جین گریر متخصص روابط زناشویی و مجری یکی از برنامه های رادیویی در این خصوص می گوید: «پیام هایی مانند ((منتظرم تا بیای خونه)) یا ((بعد از کلاس یوگا مال تو هستم)) باعث قابل پیش بینی شدن معاشقه می شود؛ این امر می تواند هیجان مرد را نابود کند.

در واقع میانگین زمان ارگاسم زنان ۲۰ دقیقه است و چه کسی همیشه این همه وقت در اختیار دارد؟ دکتر گریر می گوید: «بیشتر زنان فکر می کنند مجبورند برای اثبات مردانگی همسرشان ارضا شوند، اما مردان تظاهر در این مورد را تشخیص می دهند. اگر مردی احساس کند در صمیمی ترین لحظات به او دروغ می گویید، درباره ارزش وجودی خود دچار تردید می شود؛ پس به وی نشان دهید که چه زمانی شما را تحریک می کند اما اگر ارضا نشدید یک پایان سینمایی را شبیه سازی نکنید». در صورت نیاز به وی اجازه دهید تا در کارهای پیچیده یا تعمیر سینک ظرفشویی به شما کمک کند، زیرا مردان دوست دارند مشکلات را حل و فصل نمایند؛ اما اگر می توانید خودتان مشکلی را حل کنید، بهتر است دست به کار شوید.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی باعث می شود در نهایت این جمله را از همسرتان بشنوید: «زیر این همه آرایش چرا پنهان شده ای؟» دکتر بالک می گوید ذات مردان چنین است که نوع طبیعی را بیشتر می پسندند. دکتر شوارتز می گوید: «نباید کاری کنید که همسرتان احساس بی عرضگی نماید یا دائما بایدها و نبایدها وی را کنترل نمایید؛ کافی است تنها لحظه لذت بخش در معاشقه را به وی نشان دهید. بجای حکمرانی بر حرکات وی، وقتی دارید از کارهای همسرتان لذت می برید لب به سخن بگشایید و یا یادآوری کنید که دفعات قبلی بخشی از بدنتان لذت وصف ناپذیری را تجربه کرده است. اصرار بر داشتن رابطه جنسی در محیطی تیره و تار می تواند این تصور را در مرد زندگی تان ایجاد کند که بیشتر به ظاهر خود اهمیت می دهید نه احساسی که وی در شما ایجاد می کند.

 

منبع

جوهر معطر

رایحه درمانی: کاربرد مواد معطر و جوهر گیاهان دارویی در پیشگیری و درمان بیماری ها

مترجم آزیتا خلج امیرحسینی. نویسنده گرهالد لایبولد. ناشر سفیر اردهال.

 

منبع

راه های خلاصی از مورچه ها در خانه

10 روش ساده از بین بردن مورچه ها

مورچه ها به محل های کثیف جذب می شوند، برای مثال اگر شما مقداری آبمیوه روی اپن آشپزخانه بریزید و آن را تمیز نکنید، به دلیل اینکه مورچه ها حس بویایی قوی ای دارند، با یک لشگر از آنها مواجه خواهید شد که روی اُپن هستند. لایه های نازکی از پودر را دور تا دور پایین دیوارهای خانه، زیر یخچال، روی طاقچه، زیر کابینت ها و یا هر محل دیگری که ممکن است ردی از مورچه ها دیده باشید، بریزید. در این مطلب از سایت زوم لایف می خواهیم 10 روش برای خلاص شدن از مورچه ها را توضیح دهیم که براحتی و بدون استفاده از مواد سمی بتوانید مورچه ها را از بین ببرید. علاوه بر این، زمانیکه حشرات به خانه شما راه پیدا کنند، خطر گزش آنها و همچنین صدماتی که به وسایل شما وارد می شوند نیز وجود دارد.

لبه های آن بسیار تیز هستند و زمانیکه حشرات روی پودر راه می روند، پوشش آنها بریده شده و بنابراین خشک می شود و در نهایت می میرند. سپس، این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه خود بریزید، زیرا این محل محتمل ترین نقطه خانه برای پیدا کردن رد مورچه است. یک قاشق جوش شیرین و مایع ظرفشویی را مخلوط کنید و محلول را روی آن نواحی که مورچه ها از آن طریق به خانه شما می آیند، پخش کنید. بهترین نکته این راه حل این است که شما می توانید نعناع را در حیاط پشتی خود هم بکارید و در هزینه ها صرفه‌جویی کنید. بویی بسیار قوی دارد که توانای بویای مورچه ها را مختل می کند و بنابراین پیدا کردن منابع غذا برای آنها سخت می شود.

در طول فصل مرطوب و یا آب و هوای بسیار گرم، مورچه ها زیاد می شوند و وجود آنها در همسایگی خانه شما، رایج خواهد شد. شما همچنین می توانید مایع ظرفشویی و آب را با نسبت 2 به 1 مخلوط کنید و مخلوط را روی محل های آلوده، اسپری کنید. اگر وجود داشت، با استفاده از گچ و یا ژله نفتی آن را بپوشانید تا از ورود مورچه ها به داخل خانه جلوگیری کنید. روش دیگر خیساندن پارچه در روغن لیمو و گذاشتن آن در کابینت هایی است که قبلاً در آنها مورچه دیده شده است. این حقیقت که مورچه ها در گروه های تا یک میلیونی با هم زندگی می کنند، خلاص شدن از دست آنها را سخت می کند. سپس محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و در ناحیه زباله ها و در ورودی اسپری کنید تا حشرات را دور کند.

مورچه ها به سیگنال های شیمیایی که برای دستیابی به منابع خاص غذایی به آنها تکیه دارند، وابسته هستند.

40 روش آسان و موثر جهت از بین بردن مورچه در خانه بدون مواد سمی

این روش برای استفاده در فضای باز قابل استفاده است، نصف استکان پودر بوراکس را همراه با یک گالن آب داغ درون یک ظرف پلاستیکی مخلوط کرده و تا پودر حل شود سپس با آن سطح چوبی را که مورچه‌ها در آن لانه کرده‌اند اسپری کرده تا خشک شود بعد از انجام دو تا سه مرتبه مورچه‌ها به کلی از بین می‌روند. غذاهای بیرون از یخچال را در ظرف‌های درب دار قرار دهید تا مورچه‌ها به بهانه‌ی جمع کردن غذا از لانه‌ها بیرون نریزند میدانید که مورچه‌ها از حشرات دسته جمعی هستند فقط کافی ست که یکی از آنها با محل غذا آشنا شود آن‌وقت است که سر و کله‌ی هزاران مورچه به آشپزخانه شما باز می‌شود.

برای ریشه کن کردن مورچه‌ها در خانه یکی از راه‌های معرفی شده را انتخاب کرده و در خانه پیاده کنید البته برای سرعت بخشیدن به کار بهتر است لانه‌ی مورچه‌ها را پیدا کرده و در مقابل خانه‌شان از مواد دور کننده مورچه ها که معرفی شده در ادامه استفاده کنید. مورچه ها نمیتوانند بوی پوست خیار را تحمل کنند شما با قرار دادن یک تکه پوست خیار در مسیر حرکت و یا لانه شان آن را از خانه دور کنید ، با تکرار این روش در یک هفته و عوض کردن هر روزه پوست خیار نتیجه ی مطلبوب فراری دادن مورچه ها را شاهد باشید. مورچه‌ها به بوی لیمو حساسیت دارند برای دور کردن آنها از محیط خانه کمی آب لیمو را در کنار درزهای دیوار و لبه‌ی پنجره‌ها بریزید همچنین با قرار دادن پوست لیمو جلوی درب ورودی خانه از لانه کردن مورچه‌ها در خانه برای همیشه جلوگیری کنید.

پودر تالک یا همان پودر بچه علاوه بر خوشبویی و ضد عرق سوزی می‌تواند به عنوان دور کننده‌ی مورچه‌ها از خانه بهترین انتخاب باشد کاری که باید انجام دهید این است که مقداری پودر بچه را جلوی خانه‌ی مورچه‌ها و یا کنار درزهای دیوار بریزید. نماتد ها گونه‌ای از کرم‌ها بوده که از مورچه‌ها به عنوان میزبان استفاده می‌کنند برای خلاصی از مورچه‌های خانه از آنها صبح و بعد از غروب آفتاب استفاده کرده و سپس در یخچال نگه داری کنید این روش برای فروپاشی کلونی مورچه‌ها مؤثر است. یک استکان از سرکه و نصف استکان عصاره‌ی لیمو را با هم ترکیب کرده و داخل اسپری بریزید سپس آن را در محل خانه‌ی مورچه‌ها و یا محل عبور احتمالی‌شان اسپری کنید و اصلاً نگران نباشید چرا که هیچ خطری برای خانواده نخواهد داشت.

 

چگونه از مورچه های آشپزخانه راحت شویم؟

اگر حتی یک مورچه در خانه خود مشاهده کردید، احتمال اینکه شاهد تعداد زیادی از آن ها باشید زیاد است؛ زیرا مورچه ها هر جایی که می‌روند پشت سر خود ردی به جای می گذارند که مورچه های دیگر می توانند بوی آن را حس کرده و آن را دنبال کنند. اگرچه خلاص شدن از شر مورچه در آشپزخانه ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی برخی از محلول های خانگی که با طعمه های قوی مخصوص مورچه ها، ترکیب شده اند، می توانند این موجودات را به خوبی از خانه شما دور کنند. سپس هر زمان که مورچه ها را در آشپزخانه مشاهده کردید از این مایع روی آنها اسپری کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه آنجا را پاک کنید چون مورچه ها را وقتی که از حرکت ایستاده اند بسیار راحت تر می توان از بین برد.

سپس یک دستمال پارچه ای را داخل آن خیس کرده و داخل کابینت ها و کمدها، بالای یخچال، اطراف پنجره آشپزخانه و هر سطحی از آشپزخانه که ممکن است محل رفت و آمد مورچه ها باشد را با این دستمال تمیز کنید. دور کردن مورچه ها با این روش یعنی استفاده از مواد غذایی و ادویه ها، یک روش آزمون و خطا می باشد؛ چیزی که بر روی یک نوع مورچه در یک خانه موثر است ممکن است برای دیگری موثر نباشد. همچنین می توانید برای تمیز کردن کف خانه از این محلول استفاده نمایید؛ ولی دقت کنید که تمام جاهایی را که احتمال دارد مورچه ها از طریق آن وارد خانه شما شوند کاملا تمیز کنید. اگر مورچه ای از این قسمت ها وارد یا خارج می شود، سعی کنید که این قسمت ها را با دقت بیشتری تمیز نمایید تا مطمئن شوید که مورچه‌ها دیگر از آنجا وارد و یا خارج نخواهند شد.

کمی پودر دارچین را اطراف مناطق احتمالی ورود مورچه ها بپاشید مثلا کنار پنجره ها، راهرو و همچنین روی لبه های کابینت ها و نیز محل‌هایی که مورچه ها را دیده اید بپاشید. اگر مورچه ها در قسمت های بزرگتر و وسیع تر در حرکت باشند یعنی به راحتی در آشپزخانه، و حتی روی دیوارها راه می روند، شما باید از فرم مرطوب خاک دیاتومه استفاده نمایید. زمانی که بخشی از ماده درزگیر، بیرون از منفذ و یا شکاف قرار گرفت، بدین معنی است که شکاف یا ترک موردنظر کاملاً مسدود شده است و هیچ فضای خالی داخل آن باقی نمانده است. زیرا گونه های بسیار زیادی از مورچه وجود دارند که همه آن ها زیستگاه ها و رفتارهای متفاوتی دارند و این موضوع می تواند بر روش مبارزه با مورچه ها تأثیر بگذارد.

 

چطور از شر مورچه ها خلاص بشیم؟

دارچین: دارچین آسیاب شده، روغن دارچین یا ترکیب دارچین با ادویه‌های دیگر همگی خانه‌تان را با رایحه‌های گرم و فصلی پر می‌کند و اگر در مسیر آن‌ها بپاشیدشان مورچه‌ها را خواهد ترساند. جوش‌شیرین و پودر قند: مخلوط جوش‌شیرین و پودر قند در سرپوش‌های شیشه‌های دهن‌گشاد و قرار دادن آن‌ها در کنج‌های خانه می‌تواند جمعیت مورچه‌ها را کاهش دهد. فلفل: فلفل را نیز مثل دارچین چه به‌تنهایی یا در ترکیب با آب می‌توانید در یک بطری بریزید و مستقیماً در راه عبور مورچه‌ها در امتداد مسیرشان اسپری کنید. سرکه: مخلوط سرکه و آب نه‌تنها برای پاک کردن پیشخوان و کف آشپزخانه مفید است بلکه برای کشتن حشرات ناخواسته هم بسیار مؤثر است.

از این خاک در تصفیه، ساخت حشره‌کش‌ها، جذب مایع، پوشش‌های پلاستیک و لاستیک، کاتالیزور، و عایق حرارتی استفاده می‌شود. دانه قهوه: برخی افراد از قرار دادن دانه‌های استفاده شده قهوه در شکاف‌های نزدیک راه ورود مورچه‌ها استقبال می‌کنند. آب لیمو: اسپری کردن آب‌لیموی خالص در ورودی‌ها یا اطراف آن‌ها از ورود آفات به داخل جلوگیری می‌کند. خاک دیاتومه: نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبک‌های تک سلولی پوسته‌سخت دیاتوم بوجود آمده است. همچنین می‌توانید غذاهایی مثل عسل که مورچه را جذب می‌کنند در یک نعلبکی کوچک پر از آب قرار دهید. قهوه آن‌ها را نمی‌کشد بلکه می‌ترساند و وادارشان می‌کند تا بساط خود را جای دیگری پهن کنند!.

این ماده که برای انسان سمی نیست کشنده خوبی برای مورچه‌هاست اما مراقب باشید که مرطوب نشود. آب جوش و مایع ظرف‌شویی: اسپری کردن آب داغ و صابون نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ریختن آب جوش روی محل تجمع مورچه‌ها هم آن‌ها را می‌کشد و هم برای انسان سمی نیست. گچ: کشیدن یک خط با گچ در اطراف پنجره‌ها یا ورودی درها مورچه‌ها را عاجز می‌کند. تکنیک ها و راه‌های طبیعی برای دفع و از بین بردن مورچه ها از آشپزخانه. برای گرفتن سریع‌تر جواب می‌توانید فلفل را هم به سرکه اضافه کنید.

با این حال، دانستن خصوصیاتی از جمله مشخصات ظاهری مورچه ها، که باعث تنوع در گونه‌های مختلف می شود، می تواند به شما در پیشگیری و کنترل مورچه ها کمک فراوانی برساند. این که درگیر کدام گونه مورچه قرمز باشید، چندان مهم نیست، به هرحال کلونی های مورچه های قرمز، چه در داخل و چه خارج از خانه، با سرعتی باورنکردنی رشد می کند. کارشناسان تنها سایت تخصصی در زمینه ریشه کنی قطعی مورچه "آنت کیلر"، می توانند شما را در زمینه چگونگی پیشگیری و خلاصی سریع از شر مورچه ها، راهنمایی کنند. همچنین می توانید آن را در گوشه و کنار جایی که مورچه ها مشاهده می شوند، بپاشید؛ یا محلولی حاوی این خاک تهیه کرده و آن را روی دیوارها اسپری نمایید.

اگر بعد از چند هفته هنوز با انبوهی از مورچه ها روبرو هستند، باید از طعمه دیگری استفاده کنید یا با کارشناسان کنترل آفات " آنت کیلر "، تماس بگیرید. اگر خانه شما مورد تهاجم مورچه ها قرار گرفته، برای جلوگیری از گسترش آلودگی، بهتر است در اسرع وقت با کارشناسان کنترل آفات آنت کیلر، تماس بگیرید.    مورچه های دیوانه به واسطه آسیبی که به کامپیوترها، پمپ های آب مراکز تصفیه فاضلاب و حتی زنگ خطر آتش سوزی وارد می کنند، شهرت یافته اند. با مطالعه این مقاله، علاوه بر تشخیص گونه های مختلف مورچه های قرمز ، می توانید بهترین راه مبارزه با هر یک از این گونه ها را بیاموزید. برخی از انواع مورچه های نجار به رنگ قرمز هستند؛ در حالی که برخی دیگر مانند مورچه نجار فلوریدا، رنگ قرمز متمایل به نارنجی دارند.

طعمه می تواند هر نوع ماده غذایی شیرین و چسبنده مانند عسل یا شربت و یا غذاهای سرخ شده، مانند چیپس یا گوشت سرخ شده، باشد. این حشرات می توانند از طریق، یک درب یا پنجره باز، یا حتی از ترک های کوچک و سوراخ های موجود در بدنه ساختمان، وارد شوند. با وجود بیش از 12000 گونه مورچه، تشخیص این که با کدام گونه مواجه هستید، کار دشواری  است؛ مگر اینکه یک حشره شناس باشید. به محض این که نقطه ای ایده آل یافتند، مسیر برگشت تا کلونی را با هورمون هایی خاص به نام فرومون، نشانه گذاری می کنند. سر و کله مورچه ها در فضای بسته، معمولاً در دیوارهای داخلی، چهارچوب پنجره ها یا مکان های دور از دسترس، پیدا می شود.

 

بنابراین بهتر است با این حشرات مهربان‌تر باشیم و ضمن رعایت نکاتی که برای دور نگاه داشتن آنان ارایه می‌شود، فقط در صورت مزاحمت جدی و بالا بودن جمعیت این حشرات در خانه به عنوان آخرین راه حل، از تله گذاری و یا راه های پیشنهادی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. 3)برای از بین بردن صفوف دور ودراز مورچه ها از سطح مکانهای مختلف منزلتان کافی است یک تکه نوار پهن مخصوص بسته بندی روی آنها قرار دهیدوسپس نوار را از زمین کنده و دوربریزید به این ترتیب کلی مورچه در عرض تنها چند ثانیه از بین می روند. 2)برای دفع و دور کردن مورچه ها ازمکان زندگیشان کافی است مقداری دارچین در چند نقطه منزلتان بریزید مورچه ها از بوی تند دارچین بیزارند وتاجای ممکن از آن فرارمی کنند.

7) اگرچه از بین ‌بردن مورچه‌های تک ممکن است ظالمانه به نظر برسد ولی راه‌حل مناسب و در واقع سومین اقدام برای از بین بردن مورچه‌هاست. 8)از رایحه های طبیعی که به نظر دفع‌کننده مورچه‌ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک و برگ بو استفاده کنید. با دیدن تک مورچه‌ای که به هر جا سرک می‌کشد یادتان باشد، آن مورچه پیشرو یا پیشاهنگ است که به دنبال منابع غذایی جدید می‌گردد. 5)میوه‌ و شیرینی‌ مانند آهن‌ربا مورچه و حشرات را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها را در یخچال یا داخل ظروف دربسته نگه دارید. بوی تند دارچین و فرار مورچه ها 1) اولین و مهم‌ترین اقدام آن است که موادغذایی را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید.

ظرف‌ها را در اولین فرصت شسته، روی منابع غذایی را پوشانده و در جای خود (داخل کابینت‌ یا یخچال) قرار دهید. اگر این مورچه با اطلاعات جمع‌آوری کرده به لانه برنگردد، خانه شما همچنان در امان خواهد بود. 4)با زدن حتی دو بار جارو در روز، مورچه‌ها خرده‌نانی برای غذا هم پیدا نخواهند کرد. 6)در صورت ریختن شکر یا عسل روی زمین بلافاصله از یک شوینده مناسب استفاده کنید. 9) کف خانه را همیشه تمیز و نسبت به ورود اولین سری مورچه‌ها دقت داشته باشید. آن‌ها را داخل کاسه‌های کوچک بگذارید یا کنار ورودی خانه آویزان کنید. با تمیز نگه‌داشتن خانه، غذایی برای مورچه‌ها باقی نخواهد ماند.

 

منبع

پاک کردن لکه خودکار از روی دیوار

پاک کردن لکه خودکار از دیوار

پاک کردن لکه جوهر خودکار با آن که روش های مختلفی برای پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار وجود دارد، جالب است بدانید که به راحتی می توانید با کمی الکل سفید، لکه های خودکار را از روی دیوار پاک کنید. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که با دیدن نقاشی های کودک تان روی دیوار که در یک چشم به هم زدن کشیده، شوکه شده و راه های مختلف را برای پاک کردن آن امتحان کرده باشید. برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید. ۵ – پارچه سفید را به الکل آغشته کنید و روی لکه بمالید هر بار از قسمت های تمیز پارچه استفاده کنید و تا محو کامل لکه جوهر به این کار ادامه دهید.

شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود. در تمام خانه ها کودکان روی دیوارها نقاشی می کنند و یکی از بزرگترین دغدغه های هر پدر و مادری پاک کردن لکه خودکار از دیوار است. پاک کردن لکه مداد، مداد شمعی، جوهر خودکار و لکه های اثر انگشت روی دیوار های خانه یکی از مشکلات همیشگی کدبانوهای خانه است. در ادامه این مطلب سعی داریم تا برای پاک کردن لکه خودکار ، مداد شمعی و مداد رنگی راه کارهایی را به شما پیشنهاد کنیم:. پاک کردن جای انگشت های آلوده در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند.

۱ – پنبه را به کمی الکل سفید آغشته کنید البته آن را آن قدر خیس نکنید که از آن بچکد و از خودش لکه ای باقی بگذارد. پاک کردن لکه مداد شمعی نقاشی هایی که توسط کودکان و با مداد شمعی روی دیوار کشیده می شود هم قابل تمیز شدن هستند. پاک کردن لکه مداد رنگی لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. ۲ – پنبه را روی لکه فشار دهید در صورتی که جوهر به پنبه منتقل نمی شود، از الکل بیشتری استفاده کنید. در خانه هایی که بچه های کوچک حضور دارند، معمولا می توان آثار خودکار و مداد را روی دیوارها دید. ۴ – به این کار تا پاک شدن لکه ادامه دهید در مرحله بعد از یک دستمال سفید تمیز استفاده کنید.

 

چگونه لکه خودکار را از روی دیوار پاک کنیم ؟

ما در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای از بین بردن لکه خودکار روی دیوار را با روش های کاربردی برایتان به اشتراک بگذاریم برای همه ما پیش آمده است که در خانه بچه کوچکمان دست به خودکار و مداد می شود و شروع می کند به در و دیوار خط خطی کردن این کار کاملا طبیعی و کنجکاوانه است و نباید واکنش تندی را از خود بروز دهید ما در این مطلب از پرشین وی به شما کمک خواهیم کرد که به راحتی بتوانید از بین بردن لکه خودکار روی دیوار را امکان پذیر کنید. مطالب مرتبط:  چگونه بدون داشتن چوب آتش روشن کنیم ؟ بهترین روش پخت و نگهداری شاه بلوط چیست ؟ نشانه های وجود موریانه در خانه چگونه برنج تقلبی را از برنج اصلی تشخیص دهیم ؟ روش درست پاک کردن پای مرغ برای کودک در حال رشد روزی چند تخم مرغ لازم است ؟ کاربردهای لاک ناخن در خانه داری کاربردهای نمک در خانه داری.

از بین بردن لکه خودکار روی دیوار سوال : چگونه میتوان لکه های خودکار وماژیک رااز دیوار پاک کرد دیوار گچی ورنگ شده پاسخ : دوست عزیز در روی دیوار رنگ شده کافی است که لکه ها را دو یا سه بار با ابر و مواد شوینده بشوئید. خمیر دندان و یا مداد پاک کن حال برای لکه های خودکار روی کاغذ دیواری‌های غیر قابل شستشو بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که در آن ترکیبات آبی به کار نرود. پاک کردن لکه ماژیک و مدادرنگی برخی مداد رنگی و ماژیک‌ها از ماده ای مومی تشکیل شده اند که می توانند با چربی ساطع کرده از خود لک روی دیوار باقی بگذارند. یک روش غیر متعارف اما کاربردی دیگر در این زمینه این است که اندکی سس مایونز روی لکه مداد رنگی بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

برای پاک کردن لکه خودکار و ماژیک از کاغذ دیواری، استفاده از اندکی خمیر دندان و سابیدن آن با مسواک روی لکه می تواند مفید باشد. اگر روش پاک کن را امتحان کردید و جواب نداد با تمیز کننده سطوح که روی دستمالی نرم ریخته شده است، آن را پاک کنید. در روی دیوار گچی باید مقداری جوش شیرین را درون آب حل کرده و با پنبه روی لکه ها بکشید. همچنین برخی لکه های مداد رنگی، خودکار و ماژیک می توانند مداد پاک کن نیز پاک شوند. می‌توانید با یک پد تمیز کننده مانند پد لاک ناخن آنها را از روی دیوار پاک کنید. می توانید از جوش شیرین و قرار دادن آن روی لکه نیز استفاده کنید.

نقاشی ساختمان خوی

با آن که روش‌های مختلفی برای پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار وجود دارد از جمله اسپری مخصوص، اما نیاز چندانی به آن نیست به‌راحتی می توانید با کمی الکل سفید، لکه خودکار را از روی دیوار پاک کنید چیزهایی که نیاز دارید، الکل سفید است و پارچه سفید تمیز و مقداری پنبه برای این منظور 1- پنبه را به کمی الکل سفید آغشته کنید. در صورتی که جوهر به پنبه منتقل نمی‌شود، از الکل بیش‌تری استفاده کنید 3- پنبه را روی قسمت‌های لک شده نمالید. از پنبه‌های استفاده شده که باعث پخش شدن جوهر می‌شود، خودداری کنید 4- به این کار تا پاک شدن لکه ادامه دهید. در مرحله بعد از یک دستمال سفید تمیز استفاده کنید 5- پارچه سفید را به الکل آغشته کنید و روی لکه بمالید.

البته نه آن‌قدر خیس که از آن بچکد و لکه از خود روی دیوار باقی بگذارد 2- پنبه را روی لکه فشار دهید. هر بار از قسمت های‌ تمیز پارچه استفاده کنید و تا محو کامل به این کار ادامه دهید.

پاک کردن لکه خودکار از روی کاغذ دیواری

در واقع با استفاده از یک اسفنج آغشته به آب گرم و صابون می توان آنها را شستشو داد برای این کار در ابتدا باید توسط یک دستمال خشک گرد و غبار موجود را پاک کنید سپس عمل پاک کردن را روی قسمت های کوچکی از رول کاغذ انجام دهید این کار را تا جایی ادامه دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکند، در نهایت پس از تمام شدن شست و شو و از بین رفتن لکه با استفاده از یک دستمال خشک کاغذ دیواری ها را خشک کنید. اصولا لکه ها به طور کامل روی این نوع از کاغذ های دیواری از بین نمیرود اما توصیه ی ما به شما این است که تا حد امکان با استفاده از یک ابزار لطیف یا گوش پاک کن ذرات موجود بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس دستمال خشک و تمیز بر روی دیوار بکشید.

لکه خودکار روی کاغذ دیواری از بین بردن لکه های کاغذ دیواری مسئله ای است که عموما بانوان خانه دار را با چالش های زیادی درگیر ساخته و زمان زیادی برای نظافت آن مخصوصا برای اتاق کودکان از آنان می گیرد. نکات کلی نظافت دیوار پوش ها سعی کنید هر لکه ای که ایجاد می شود را همان لحظه پاک کنید چرا که ماندن لکه بعضا باعث پایدار شدن آن شده و پاک کردنش به مراتب سخت تر می شود. هر چند که انتخاب جنس یکی از عوامل مهم در دیده شدن لکه ها است اما یک سری نکات خانه داری هستند که در صورت رعایت شدن بسیاری از لکه ها را به سهولت می توان پاک کرد. چالش لکه خودکار روی کاغذ دیواری زمانی که فصل خانه تکانی فرا می رسد یکی از قسمت هایی که همیشه برای خانم های خانه کلافه کننده است شستشوی دیوار ها می باشد.

چنانچه به شیوه های فوق قادر به از بین بردن لکه نبودید دست از شستشوی به این شیوه بر دارید چرا که ادامه دادن این کار باعث از بین رفتن دیوار پوش شما می شود. البته در گام نخست انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب می تواند آن ها را در کمتر با این موضوع درگیر کند و زمان کمتری از آن ها تلف سازد. )که به عنوان کاغذ های اکریلیک یا دارای لایه ونیل نیز شناخته می شوند اغلب دغدغه های خانم های خانه را برای از بین بردن لک کاهش می دهند. ؟ سوالی که تلاش داریم در این نوشتار به آن پاسخ داده و راه کارهای عمومی برای نظافت دیوار پوش های کاغذی را بیان کنیم. نحوه ی لکه گیری کاغذ دیواری های قابل شستشو دیوار پوش های قابل شستشو (کاغذ دیواری قابل شستشو را بیشتر بشناسید.

پاک کردن لک از کاغذ دیواری غیر قابل شستشو نکاتی که در بالا ذکر شد اغلب برای دیوار پوش های قابل شستشو موثر است.

رفع و پاک کردن لکه مداد خودکار و نم از روی دیوار ساختمان

امیدواریم بتوانیم در زمینه مشاوره اینترنتی ، تلفنی و حضوری و همچنین اجرای خدمات فنی ساختمان مثمر ثمر واقع شده و رضایت شما مشتری گرامی را برآورده نماییم. این شرکت در حال حاضر در تمامی نقاط تهران ، حومه تهران ، کرج و حومه کرج، قم و ساوه در حال فعالیت در زمینه تاسیسات ساختمان می باشد. شرکت خدمات فنی و تاسیسات ساختمانی پارساگستر فردا امیدوار است بتواند خدمات ماندگار و ارزنده ای به هموطنان عزیز ارائه نماید.

از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار با ۳ روش ساده

مراقب باشید استفاده نا به جا از مواد پاک کننده و شوینده ها روی دیوار می تواند رنگ روی دیوار را کاملا از بین برده و باعث پخش شدن لکه جوهر روی دیوار هم بشود. برای پاک کردن لکه قدیمی جوهر از روی دیوار می توانید مقداری خمیر دندان را به طور مستقیم روی لکه جوهر بمالید و پس از نیم ساعت با دستمال لکه را پاک کنید. فرقی ندارد که لکه جوهر به جا مانده روی دیوار مربوط به ماژیک، خودکار یا روان نویس باشد همه لکه های جوهر را می توان با کمی الکل سفید به راحتی پاک کرد. شستن دست و لباس کار آسانی است، اما اگر قسمتی از دیوار با جوهر، رنگی شد چه باید کرد؟ هزینه و دردسر رنگ آمیزی دیوارها بسیار بالا است.

هنگامی که لکه به طور کامل پاک شد، به راحتی با کمک یک دستمال آغشته به آب، با قیمانده خمیردندان را از روی دیوار تمیز کنید. در مطالب قبلی روش از بین بردن لکه خون معرفی شد در این مطلب نحوه از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار را بررسی می کنیم. بدین منظور لازم است یک تکه پنبه را با آب لیمو ترش خیس کنید و اندکی آن را فشار دهید تا آب لیموی اضافی از آن خارج شود. یعنی باید بدانید با جوهر خودکار سر و کار دارید یا لکه به جا مانده روی دیوار، مربوط به جوهر ماژیک یا خودنویس است. توجه داشته باشید که نباید پنبه را آنقدر خیس کنید که آب لیمو از آن بچکد و قسمت های دیگر دیوار را کثیف و جوهری کند.

برای صرفه جویی در هزینه رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان بهتر است لکه های تازه جوهر را سریع از روی دیوار پاک کنید. به محض مشاهده لکه جوهر بر روی دیوار، مقداری خمیردندان بر روی یک حوله بریزید و حوله را روی لکه جوهر بمالید. یکی از تمیز کننده های ارزان و در دسترس برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار ، خمیردندان است. برای از بین بردن لکه جوهر از روی ، یک تکه پنبه را به الکل سفید آغشته کنید و روی لکه قرار دهید. جوهر از رقیق ترین رنگ هاست و در یک چشم بهم زدن دستان، لباس ها، روتختی و …را آلوده می کند. آیا راه های دیگری برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار می شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

 

منبع

تعلیم و تربیت لیبرال - مبانی ارزشی تعلیم و تربیت لیبرال

تربیت دینی, تربیت لیبرال

مروری مختصر بر مبانی و ارزش‏های نهفته در لیبرالیسم و به دنبال آن ارزش‏های حاکم در تعلیم و تربیت لیبرال نیز گویای این نکته است که دین، از دید لیبرالیسم، به اتهام تشویق بر پیروی از صاحبان حکم و قدرت (Authority) (وحی و القاءات رهبران دینی)، سرکوب عقلانیت، القاء ارزش‏های ثابت ولایتغیر، شستشوی مغزی و عدم تسامح در مقابل دیگر ارزش‏ها و ایده‏ها، لااقل درسطح اجتماعی مقبولیت نداشته و حکومت و نظام تعلیم و تربیت تابع آن باید در قبال آن خنثی عمل نموده و از دخالت در آن پرهیزکند. به‏نظر می‏رسد، بسیاری از نوشته‏های اسلامی موجود در باب تعلیم و تربیت که تحت عناوینی همچون «تعلیم و تربیت در اسلام‏» ، «تعلیم و تربیت اسلامی‏» و «اسلام و تعلیم و تربیت‏» (۱۲) انجام گرفته است، همین اصطلاح را دنبال نموده است و لذا نباید از آن‏ها این انتظار را داشت که به‏طور خاص به بحث پیرامون تعلیم و تربیت دینی پرداخته و مشکلات و مسائل خاص آن را بررسی نمایند.

در عین حال، لیبرالیسم را از دید درون مکتبی، مخالف این رویکرد دینی دانسته و می‏گوید: «برخی لیبرال‏ها این روش دینی (اسلامی) را قابل تحمل ندانسته و معتقدند حکومت‏باید در راستای حفظ حقوق کودکان جهت آزادی ایشان از محدودیت‏های محیط فرهنگیشان (محیط دینی) دست‏به عمل زده و با مداخله خود رشد آن‏ها را به‏گونه‏ای فراهم آورد تا بزرگسالانی خودگردان بار آیند. هدف نهایی در تعلیم و تربیت اسلامی این است که کودکان را در جو ایمانی بار آورند; هدف این است که از آن‏ها مسلمانان خوبی بسازند; کودکان هرگز تشویق به تحقیق و سؤال پیرامون اصول و بایدهای دین خود نمی‏شوند، تنها از آن‏ها انتظار می‏رود که مبانی دینی را به پیروی از بزرگ‏ترهای خود بپذیرند».

وی، که عمده مطالعاتش پیرامون مسائل فرهنگی و ارزشی در تعلیم و تربیت دور می‏زند ودرزمینه تعلیم و تربیت اسلامی نیز تحقیقات و نوشته‏هایی دارد، معتقد است که ارزش‏های تعلیم و تربیت هر جامعه‏ای زمانی کاملا قابل فهم می‏باشد که از قبل ارزش‏های پایه‏ای آن جوامع بررسی و شناخته شده باشد. امروزه در نوشته‏های غربی در باب تربیت دینی، مفاهیم «تربیت دینی‏» (Religious education) و «تربیت اخلاقی‏» (Moral education) بحث «القاء و تلقین ارزش‏» (indoctrination) را تداعی می‏کند و متقابلا هر جا سخنی از «تحمیل و القاء ارزش‏» به میان می‏آید، ذهن خواننده را به بحث «تربیت دینی واخلاقی‏» سوق می‏دهد.

 

پژوهشنامه معارف قرآنی

با توجّه به مبانی تربیت آزاد که مورد بررسی قرار گرفت، آیا استفاده از موعظه یک ابزار شبه‌تربیتی و مرادف با تلقین است؟ اوّلین سؤال این است که عناصر تشکیل‌دهندة تلقین کدام‌اَند و وجه تمایز این موضوع از تعلیم و تربیت آزاد چیست؟ در این زمینه، فلاسفة تحلیلی بر سَرِ اینکه در مفهوم آن از چهار معیار (هدف، نتایج، محتوا و شیوه‌ها) کدام را مدّ نظر قرار دهند و بر کدام اساس واژة مذکور را تعریف کنند، با هم اختلاف دارند؛ به عبارت دیگر، در قدم اوّل، با این سؤال مواجه‌اَند که تلقین چه وقت روی می‌دهد؟! تلقین آن است که هدف از آموزش، یادگیری بدون دلیل باشد یا هنگامی که نتیجه و محصول آموزش ذهن‌های بسته است، تلقین صورت گرفته یا اساس یادگیری محتواها و مسایلی مثل دین، اخلاق و سیاست همان تلقین است و یا اینکه بگوییم این مسئله بستگی به شیوه‌های غیرعقلانی دارد و سرانجام اینکه بگوییم مجموعه‌ای از اینها منجر به تلقین می‌شود.

حال باید به این پرسش پاسخ داد که چرا موعظه باید یک روش تربیتی باشد؟ مگر انسان دربارة چیزهایی که از آن اطّلاع دارد و یا جزء بدیهیّات است و یا به شکل فطری از آن آگاهی دارد، باز هم باید آن مطالب در قالب روش‌های تربیتی خاصّی دوباره بازگو شود؟ چه ضرورتی به بیان آن است؟ در پاسخ می‌توان گفت هرچند بر اساس توصیف قرآن از انسان، او موجودی است که که با رنگ (فطرت) الهی آفریده شده است و این رنگ‌آمیزی بر جان او نشسته است، امّا از آنجا که او درگیر اشتغال‌های فراوانی است، بنابراین، فراموشی به او دست می‌دهد: ﴿ إِنَّ لَکَ فِی اَلنَّهَارِ سَبْحًا طَوِیلًا﴾ (المزمّل/ 7 ). بدین ترتیب، با نگاهی به مفهوم روش‌هایی همچون موعظه در قرآن و با بررسی آیاتی که واژة موعظه در آنها به کار رفته، درمی‌یابیم که روش حکمت مقدّم بر روش موعظه است و در آن فلسفه و چرایی ایجاد تغییر مورد نظر در فکر، گرایش و عمل مورد تبیین قرار می‌گیرد و قرآن بیشتر اوقات هنگامی که با اهل ایمان و یا پرهیزگاران سخن می‌گوید، لَب به موعظه می‌گشاید، امّا برای شروع دعوت به دین، روش‌های مبتنی بر حکمت و برهان را برگزیده است؛ زیرا تا کسی چیزی را نپذیرفته باشد، الزامی به تبعیّت از آن نخواهد داشت.

 

پاورپوینت تربيت ديني، تربيت ليبرال

وی, که عمده مطالعاتش پیرامون مسائل فرهنگی و ارزشی در تعلیم و تربیت دور می زند ودرزمینه تعلیم و تربیت اسلامی نیز تحقیقات و نوشته هایی دارد, معتقد است که ارزش های تعلیم و تربیت هر جامعه ای زمانی کاملا قابل فهم می باشد که از قبل ارزش های پایه ای آن جوامع بررسی و شناخته شده باشد. بنابر تبیینی که هالستد از حکومت لیبرال ارائه می دهد, این انتظار می رود تا نسبت به امور دینی خنثی و بی تفاوت عمل کند; حکومت ضمن این که آزادی و حق فردی را نسبت به امور دینی تضمین می کند, رسما باید از دخالت در امور دینی نفیا و اثباتا پرهیز کند. بد نیست به این نکته نیز اشاره شود که حامیان تعلیم و تربیت لیبرال, این نوع رویکرد راتنها راه قابل حمایت و توجیه در تعلیم و تربیت دانسته اند تا آنجا که به عقیده ایشان تعلیم و تربیت (صحیح) در واقع همانا تعلیم و تربیت لیبرال است.

بر اساس همین اصل خنثی بودن, برخی طرفداران لیبرالیسم معتقدند که تعلیم و تربیت اخلاقی تنها باید در صدد رشد استدلال اخلاقی و قدرت انتخاب باشد و هرگز درصدد معرفی ارزش های معینی به عنوان, فضائل اخلاقی نباشد. به عقیده وی برای آموزش و رشد عقلانیت در کودکان بایستی آن ها را منتقد و آزاداندیش بار آورد, به گونه ای که هر عقیده ای را قابل انتقاد و قابل تحول عقلانی بدانند و هیچ امری را حقیقت آخر نپندارند. البته, برخی همچون دورکین معتقدند که برخی ارزش ها, همچون عدالت و تساوی ارزش های مقبول در لیبرالیسم است و تعلیم و تربیت اخلاقی باید براساس این ارزش ها, اخلاق مستدل مستندی را پایه ریزی کند.

که به عقیده وی ارکان اولیه ارزش ها را در جوامع غربی پایه گزاری کرده است - و ارزش های ریشه ای آن پرداخته است و آنگاه, تاثیر ارزش های مذکور بر تعلیم و تربیت غربی را مورد بررسی قرار داده است. دموکراسی دراین دیدگاه نقش حکومت و قانون را بدین شکل روشن می سازد که حکومت, خود یک هدف نیست, بلکه وسیله ای است تا رقابت بین افراد را به شکلی تنظیم کند که آن هابه اهداف شخصی خودشان برسند. ارزش دوم, یعنی تساوی حیثیت افراد, طبقه بندی انسان ها را بر اساس این که کسی ادعای آزادی بیش تری نسبت به دیگران داشته باشد رد می کند, بر همین اساس, لیبرالیسم برده داری را مردود می شمارد. ارزش هایی همچون خودگردانی شخصی, نقدپذیری, استقلال نظام آکادمیک, تساوی فرصت ها, اخلاق عقلانی (اخلاق مستدل) احترام به عقاید و علائق مختلف, پرهیز ازالقا ارزش ها, و طرد هر تعریف شخصی از.

 

تربيت دينى، تربيت ليبرال | پایگاه خبری رسمی بلاغ

اما این سؤال باقی می ماند که آیا راستی دین این چنین است که لیبرالیسم می گوید؟اگر بخواهیم به لیبرالیسم حقی بدهیم باید بگوییم چه بسا مسیحیت و تعلیمات کلیسا و نحوه آموزش دکترین مسیحیت این گونه می نموده است، اما چرا در این تقابل حکم عام صادر کنیم؟چرا به سراغ اسلام نیاییم و مقام و منزلت عقلانیت، آزادی، حیثیت و کرامت انسانی، حقوق انسان و سایر این مفاهیم را در این دین جستجو نکنیم؟ و یا اگر هم همچون هالستد دست به اسلام شناسی می زنیم با چشم باز ننگریم;آیا براستی در تعلیم و تربیت اسلامی، آن چنان که مؤلف مقاله تربیت لیبرال می گوید:« کودکان هرگز به تحقیق و سؤال پیرامون اصول و بایدهای خود تشویق نمی شوند.

مروری مختصر بر مبانی و ارزش های نهفته در لیبرالیسم و به دنبال آن ارزش های حاکم در تعلیم و تربیت لیبرال نیز گویای این نکته است که دین، از دید لیبرالیسم، به اتهام تشویق بر پیروی از صاحبان حکم و قدرت (Authority) (وحی و القاءات رهبران دینی)، سرکوب عقلانیت، القاء ارزش های ثابت ولایتغیر، شستشوی مغزی و عدم تسامح در مقابل دیگر ارزش ها و ایده ها، لااقل درسطح اجتماعی مقبولیت نداشته و حکومت و نظام تعلیم و تربیت تابع آن باید در قبال آن خنثی عمل نموده و از دخالت در آن پرهیزکند. قلب، که در تعبیر قرآن شریف و روایات منبع امور شناختی و عاطفی انسان است، فرودگاه ایمان است، «قالت الاعراب امنا قل لم تؤمنوا ولکن قولوا اسلمنا ولما یدخل الایمان فی قلوبکم » : (حجرات: ۱۴) با بعد درونی ایمان، مؤمن به فطرت توحیدی خویش باز می گردد (آن را شکوفا می کند)، به ربوبیت الله و عبودیت خویش اقرار می کند، آرامش قلبی می یابد، عبادت غیرخدا را کنار زده و مخلص می شود، توکل به او می کند، امر خود رابه او وامی گذارد، رضا به قضای او دارد و تسلیم محض و عبد او می گردد.

شهید بزرگوار مرحوم استاد مطهری رحمة الله با تمسک به فرمایش امیر مؤمنان در نهج البلاغه که می فرماید:العلم علمان:علم مطبوع و علم مسموع و لا ینفع المسموع اذا لم یکن المطبوع » (۱۴) می فرماید:« این مساله که رشد شخصیت فکری و عقلانی باید در افراد و در جامعه پیدا شود، یعنی قوه تجزیه و تحلیل در مسائل بالا برود، یک مطلب اساسی است » (۱۵) و سپس اضافه می کند:« در تعلیم و تربیت بایستی به دانش آموز مجال اندیشه داد و او را ترغیب به تفکر کرد. به عبارت روشن تر و در یک بررسی عینی می گوییم، دانش آموزی که چند سال تحصیلی را پشت سر نهاده است، چنانچه در حد رشد شناختی خود، خداشناس شده باشد، این دانش آموز باید در درس تعلیمات دینی موفق تلقی شود هر چند نمرات درسی مربوطه ضعیف باشد،و بالعکس اگر محفوظات خوبی دارد و بالتبع نمرات خوبی دارد،اما در ارتباطش با خداوند و فهم از جهان هستی رشد نداشته است، باید او را در این بعد ضعیف شمرد.

 

بررسي تطبيقي ارزش‌ها در اسلام و ليبراليسم و دلالت‌هاي تربيت ...

اما خاستگاه آزادي به مثابه محوري‌ترين ارزش ليبراليستي را بايد در انسان‌شناسي ليبراليستي جستجو کرد؛ جايي که انسان موجودي کاملاً آزاد و مستقل در نظرگرفته مي‌شود که در شناخت سعادت خود و راه رسيدن به آن خود‌کفاست؛ موجودي خودمختار، داراي قدرت مطلق و آزاد از هرگونه تکليف و الزام بيروني،10 ديدگاهي که ريشه‌هاي آن را بايد در تفکر اومانيستي و پس از آن، در عصر روشنگري ردّيابي کرد که از پس از رنسانس درجهان غرب به وجود آمده است. 33 قرآن کريم به جاي آنکه آدميان را به تعبد محض و پذيرش بي دليل عقايد ديني فرا خواند، خود به اقامة دليل عقلي پرداخته و به طور عملي، به کارگيري همين شيوه را به مخاطبان خويش سفارش کرده است34و35 سرانجام، ريشه‌اي‌ترين گناه آدمي، که اسباب دوزخي شدن او را فراهم مي‌سازد، سرپيچي از رهنودهاي عقل دانسته شده و نشانة حسرت دوزخيان چنين گزارش شده است: اگر گوش شنوا مي‌داشتيم و يا مي‌انديشيديم، از دوزخيان نبوديم.

بنابراين، در تفکر اسلامي و به خصوص در کتب شيعه نيز، حاکميتي واجد ارزش است که در اصل، از آن خداوند بوده و آنگاه از سوي خدا طبق آيه شريفة «النبي اولي بالمؤمنين من انفسهم»45(احزاب: 1) به رسول خدا و پس از رسول خدا طبق حديث شريف «من کنت مولاه فهذا علي مولاه» مقام امامت و رهبري به امير مومنان علي(ع)، و پس از او به ائمه معصومين(ع) و در زمان غيبت نيز به فقهاي عادل واگذار شده است. در پايان مي‌توان گفت: «کثرت‌گرايي»، كه به مثابه يکي از آموزه‌هاي اساسي سنت ليبرال است، بر اين نكتة تربيتي تأكيد دارد که هر طرح زندگي، به طور برابر خوب است و همه عقايد و ارزش‌ها اجازه ظهور دارند و افراد مي‌توانند اهداف و روش‌هاي مورد علاقه خويش را در زندگي انتخاب و براساس تمايلات و منافع شخصي خويش عمل نمايد.

برنامه آموزش و تربيت اسلام به گونه‌اي است که به تناسب هريک از روابط انسان با خدا، با خود، با خلق و با جهان مسئوليتي را با ويژگي الهي بودن مطرح مي‌کند که نتيجه آن، تبيين تکليف در برابر خدا، پيامبر، امام و نسبت به خود، والدين، فرزندان خانواده، معلم، متعلم، دوست، شهروند، هم‌کيش، هموطن، ملت، دولت و حتي جانداران ديگر. 23 بنابرآنچه گفته شد، تساهل در مکتب ليبراليسم، به‌عنوان يک ارزش اخلاقي و سياسي مثبت، تلويحاً به معناي زندگي کردن با ديگران و سازش با عقايد آنان و احترام به حق آزادي هر فرد در انتخاب دين، اعتقاد، مليت، شيوه لباس پوشيدن و مواردي نظير آن است؛ ارزشي که در جهت تحقق بخشيدن به آرمان آزادي و خود مختاري فردي به وجود آمده است.

 

بررسي مباني ليبراليسم آموزشي با تاكيد بر دلالت هاي آن در اهداف، محتوي و روش هاي تعليم و تربيت

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1. بررسی مبانی لیبرالیسم آموزشی با تاکید بر دلالت های آن در اهداف, محتوی و روش های تعلیم و تربیت. بررسی مبانی لیبرالیسم آموزشی با تاکید بر دلالت های آن در اهداف, محتوی و روش های تعلیم و تربیت. بررسی مبانی لیبرالیسم آموزشی با تاکید بر دلالت های آن در اهداف, محتوی و روش های تعلیم و تربیت.

منبع

ویروس های کامپیوتر - ضد ویروس های کامپیوتر

ویروس ها چگونه رایانه ها را آلوده می کنند

G data     :بسته امنیتی جی دیتا متعلق به کمپانی آلمانی ای است که توانسته است با تلفیق دو موتور جستجوی واقعا قوی یعنی کسپرسکی و بیت دیفندر یک دژ آهنین در برابر انواع ویروسها بوجود آورد، به طوری که هیچ ویروسی جرات ورود به کامپیوتر شما را به خود ندهد این آنتی ویروس با استفاده از دیتابیسی قوی انواع ویروس ها اعم از تروجانها و کرمها و ویروسهای امنیتی را به خوبی شناسائی و دفع میکند و با داشتن یک دیوار آتشین قوی شما را در برابر انواع هکرها حفظ مینماید و میتوان گفت این آنتی ویروس یکی از بهترین ها ست، چون شما در عین واحد هم آنتی ویروس کسپرسکی را دارید و هم آنتی ویروس بیت دیفندر.

MacAfee     : آنتی ویروس مک آفی یکی از قدیمی های این عرصه یعنی امنیت است و متعلق به کشور آمریکا است این آنتی ویروس یک آنتی ویروس نسبتا قدرتمند است ولی به تازگی ها نسخه جدیدی از خود عرضه نکرده است و از لحاظ گرافیکی و پشتیبانی از سیستم عامل ها و سرویس پک ها نسبت به همنوعانش عقب مانده است و دیتابیس چندان تعریفی هم ندارد ولی به علت بروز رسانی سریعش یعنی شناسایی سریع ویروس های معروف جهان و تحقیق بر روی آنان همواره یکی از پیشگامان این عرصه بوده است و یکی از مطمئن ترینهاست البته نسخه های اصلی آن ولی بهتر است آن را برای کوتاه مدت استفاده کنید.      توجه: اگرچه این ها نشانه های متداولی هستند که برای تشخیص ویروس های کامپیوتری کمک می کنند، و این علائم میتوانند علت های گوناگون و متفاوت سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشند که هیچ ربطی به ویروس های کامپیوتری نداشته باشند ولیقویا توصیه می شود اولا از یک آنتی ویروس  قوی استفاده کنید و دوما حتما آنتی ویروس خود را بصورت منظم update  آپدیت کنید.

این نرم افزار که متعلق به ایالت متحده آمریکا است همواره یکی از قدرتمند ترین آنتی ویروس های جهان بوده است و مزیت های آن به شرح زیرست:  این آنتی ویروس مزایای بسیاری دارد که می توان به تصمیم گیری خودکار و هوشمند در خیلی از مواقع،کاهش تعداد پیغام ها، مخفی کردن سیستم از دید هکرها،نرم افزار کنترل والدین و فیلترینگ سایت ها توسط والدین اشاره کرد.      در گذشته اگر ویروسی به رایانه‌ای راه می‌یافت، عملاً نمی‌توانست آن را آلوده کند یا به رایانه‌ی دیگری منتقل شود، مگر آن که کاربر، آن را ناخواسته اجرا می‌کرد؛ درست مانند کاری که با برنامه‌های دیگر انجام می‌داد؛ اما ویروس‌های امروزی به خودی خود می‌توانند رایانه‌ها را آلوده کنند، تکثیر شوند و به رایانه‌های دیگری منتقل شوند.

 

دانلود رایگان نرم‌افزار

شما با عضویت در سایت می‌تونید نرم‌افزاری رو که باهاش زیاد سر و کار دارید رو به علاقمندی‌های خود اضافه کنید و از طریق گزینه علاقمندی‌ها که در پنل کاربری شما قرار داره با ورود به سایت از آپدیت شدن اون مطلع بشید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت و رفتن به کنترل پنل و کلیک بر روی جدیدترین مطالب ، جدید ترین مطالب بعد از آخرین ورود خودتون رو مشاهده کنید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت ، تصویری از محیط کرک شده نرم‌افزار (در صورتی که قرار داده شده باشد ) را مشاهده کنید. شما با عضویت در سایت میتونید با ورود به سایت و رفتن به کنترل پنل ۳۰ مطلب آخر سایت رو مشاهده کنید.

 

با مخرب‏ترین ویروسهای کامپیوتری آشنا شویم

1 – ویروس I LOVE YOU (از طریق ایمیل) ۲ – ویروس MyDoom (از طریق ایمیل) ۳ – تروجان Blaster (آلوده کردن سیستم عامل مایکروسافت با اتصال اینترنت) ۴ – کرم Sobig (آلوده کردن ویندوز با اتصال اینترنت) ۵ – کرم Code Red (آلوده نمودن سیستمهای مجهز به مایکروسافت وب سرور IIS) 6 – ویروس CIH (آلوده کردن BIOS سیستم) ۷ – ویروس Klez (از طریق ایمیل، آلودن سیستم عاملهای مجهز به اینترنت اکسپلورر) ۸ – ویروس Melissa (از طریق ایمیل، آلودن نرم افزار مایکروسافت آفیس) ۹ – کرم Sasser (آلودن ویندوز XP و ۲۰۰۰) ۱۰ – کرم Bagle (از طریق ایمیل، آلودن ویندوز). 1 – ویروس I LOVE YOU (از طریق ایمیل) ۲ – ویروس MyDoom (از طریق ایمیل) ۳ – ویروس Virut (نشستن بر روی فایلهای exe و scr) 4 – تروجان Blaster (آلوده کردن سیستم عامل مایکروسافت با اتصال اینترنت) ۵ – کرم Sobig (آلوده کردن ویندوز با اتصال اینترنت) ۶ – ویروس Conficker (از کارانداختن کلیۀ سرویسهای ویندوز).

این ویروس اولین بار تصادفا از طریق یک سی دی رام به مایکروسافت انتقال یافت و تنها در طول چند روز توانست خود را به عنوان گسترده ترین ویروس اینترنتی که تا آن زمان شناخته شده بود معرفی کند و توانست پرونده‏های شخصی فراوانی را از طریق ایمیل به اشتراک گذارد. همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده‏اند. در سال ۱۹۹۸ دانشجویی به نام رابرت موریس ، کرمی را وارد شبکه ی اینترنت کرد که بیش ار ۱۰ درصد از سیستم های متصل به شبکه ی اینترنت را آلوده ساخت و باعث از کار افتادن کانل آنها گردید.

این کرم وحشی و خطرناک با حمله ای وسیع به وبسایت مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ و با استفاده از حفره امنیتی موجود در نرم افزار مایکروسافت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده ساخت. این ویروس با ارسال عبارت ILOVEYOU به تمام افراد حاضر در (address book) قربانیان، حجم وسیعی از کاربران اینترنت را در ماه می ۲۰۰۰ (اردیبهشت ۱۳۷۹) آلوده ساخت. CIH یا ویروس چرنوبیل (۱۹۹۸) هر ساله در ۲۶ آوریل ( ۶ اردیبهشت ) همزمان با سالگرد فاجعه هسته‏ای چرنوبیل اوکراین راه‏اندازی می‏شود. این کرم اینترنتی که ابتدا خود را بصورت تصویری از یک تنیس باز به نمایش گذاشت در واقع بدافزاری بود که توسط (جان دی ویت) طراحی شده بود.

 

انواع ویروس‌های کامپیوتری و انواع آنتی ویروس

روش فوق ذاتا به‌گونه‌ای است که اول ویروس را شناسایی می‌کند و بعد متناظر با آن یک رکورد (virus signature) به بانک اطلاعاتی اضافه می‌کند و حالا اگر ویروسی پیدا کند، در صورتی‌که متناظر با این ویروس رکوردی در بانک اطلاعاتی باشد قادر به شناسایی آن خواهد بود و همین امر ایجاب می‌کند شرکت‌هایی که از این فناوری در نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند مدام آن را بروز نگه دارند. اما چگونه باید مطمئن شویم که یک ضدویروس همان کاری را که ادعا می‌کند انجام می‌دهد؟ آیا همین قدر که برنامه ضدویروس یک گزارش مبنی بر شناسایی ویروس‌ها تولید می‌کند متقاعد می‌شوید که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؟ پیدا کردن جواب دو سوال زیر می‌تواند به شما کمک ‌کند: پرسش اول: نرم‌افزار ضدویروس قادر است چه تعداد ویروس را مورد شناسایی قرار دهد.

یا این‌که وقتی که ضدویروس در حال پویشReal-time می‌باشد ببینید که باز کردن یک فایل بزرگ چقدر طول می‌کشد؟ توجه به این موضوع که محیط تست برای همه ضدویروس‌ها که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، مشابه باشد بسیار مهم است از جلمه این‌که: حجم فایل‌ها و نوع فایل‌هایی که برای هر یک از ضدویروس‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد مهم است. نکته دیگر این‌که، نویسندگان ضدویروس‌ها چقدر سعی می‌کنند تا روش‌های جدیدی که برای تولید ویروس‌ها استفاده می‌شود بشناسند و در نرم‌افزار خود به کار گیرند؟ و نکته مهم‌تر این‌که از زمان خبر انتشار یک ویروس تا وقتی که نرم‌افزار ضدویروس برای این ویروس بروز شود چقدر طول می‌کشد؟.

این روزها حتی شاهد حضور جاسوسهای مشروع در فضای سایبری هستیم که از طریق رصد فعالیت ها و علاقمندیهای کاربران، اطلاعات مربوط به آن را از طریق فضای نت در اختیار شرکتها قرار میدهند تا به این طریق به افزایش فروش و بهبود خدمات دهی شرکتها به مشتریان بر اساس داده های به دست آمده، کمک کنند!. این گونه نرم افزارها میتوانند بنا به ساختمان برنامه ای خود, کنترل مرکزی سیستم را در دست گیرند و مواظب رفتار مشکوک یا برنامه های مخرب اجرایی بر روی سیستم ما باشند ولی با گسترش روابط, نمیتوانیم به صورت کامل روی آنها حساب کنیم زیرا این برنامه ها از حمله ویروسها در امان نیستند. همان‌طورEicar که گفته است: استفاده از ویروس‌های واقعی برای تست کردن یک ضدویروس در یک محیط عملیاتی مانند این است که شما آتش را به دفتر کار خود بیاورید و بعد بخواهید بررسی کنید که آیا حسگرهای دود‌ به خوبی کار می‌کنند یا نه؟ شما هرگز نمی‌توانید از نتیجه کار مطمئن باشید.

 

دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان 2021 برای کامپیوتر و لپ تاپ

ضد بدافزار که با قابلیت اسکن خودکار در برابر بدافزارها از شما مراقبت می‌کند، ضد باج‌افزار که از شما در برابر حملات باج‌افزار محافظت می‌کند، آنتی اکسپلویت که از شما در برابر کدهای مخرب و یا هر نقطه ضعف به خصوصی در سیستم یا نرم‌افزارها محافظت می‌کند و آخرین مورد هم محافظت در مقابل وبسایت‌های مخرب و مشکوک است. نسخه رایگان بیت دیفندر از یک طراحی مینیمال بهره می‌برد و با وجودی که امکان انجام تنظیمات خاصی را به کاربر نمی‌دهد، اما به طور خودکار و مداوم کامپیوتر شما را اسکن می‌کند و در صورتی که متوجه هر فایل مشکوکی شود، اسکن را دوباره و این بار به صورت دقیق‌تری اجرا می‌کند.

نسخه رایگان ای وی جی همچنین می‌تواند از نظر عملکرد نیز به سیستم شما کمک کند؛ به این ترتیب که با اسکن نحوه فعالیت سیستم، مشکلات احتمالی که تاثیر منفی بر سرعت کامپیوتر داشتند را شناسایی کرده تا شما بتوانید با برطرف کردن آن‌ها عملکرد دستگاه خود را بهبود ببخشید. این آنتی ویروس نه تنها یک ویروس کش قوی برای کامپیوتر بوده و از شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها مراقبت می‌کند، بلکه در مسدود کردن لینک‌های مشکوک، دانلود فایل‌های آلوده و همچنین فایل‌های پیوستی که در ایمیل دریافت می‌کنید نیز به شما کمک می‌کند. گذشته از قابلیت‌های عادی مثل محافظت در برابر ویروس، بدافزار، روت‌کیت و برنامه‌های جاسوسی، آواست این نسخه را با تعداد زیادی از گزینه‌های قابل شخصی‌سازی ارائه کرده که هرکدام از آن‌ها را هنگام نصب می‌توانید به دلخواه خود تنظیم کنید.

نسخه ریگان این آنتی ویروس قوی کامپیوتر، با قابلیت اسکن سیستم برای ویروس‌ها و مسدود کردن آن‌ها، تعمیر فایل‌های آلوده شده، بروزرسانی، سپر محافظتی در برابر برنامه‌های ناشناس و مسدود کننده تبلیغات همراه شده است. نسخه رایگان بیت دیفندر همچنین دارای یک سپر محافظتی در برابر ویروس‌ها است که به صورت خودکار آدرس وبسایت‌های مشکوک را مسدود کرده و در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوکی از سوی آن‌ها وارد عمل می‌شود. نسخه 2021 این آنتی ویروس به یک حالت گیمینگ مجهز شده که با فعال کردن آن، نوتیفیکشن‌ها غیرفعال می‌شوند و بار اضافی به سیستم تحمیل نمی‌شود تا شما بتوانید بیشترین استفاده از را قدرت پردازنده ببرید.

 

منبع

اروپای قرون وسطی - تاریخ اروپای قرون وسطی

آغاز و پایان قرون وسطی در اروپا

در مجموع پادشاهان و پاپ در بیشتر مواقع با یکدیگر اختلاف داشتند؛ به این ‌صورت که پادشاه در تلاش بود تا با تعیین کردن مسئولان کلیسا، فعالیت‌ آنها را زیر نظر بگیرد و کلیسا نیز در مقابل، بر شهرها و ارتش سلطه داشت و اغلب سعی می‌کرد بر عملکرد دولت نیز نظارت داشته باشد.  در اروپای قرون وسطی نظام فئودالی حاکم بود؛ به این معنی که پادشاه، قطعه زمین‌های بزرگی که به آن‌ها تیول می‌گفتند را به اسقف‌ها و اشراف‌زادگان اعطا می‌کرد و دهقانان  یا همان سِرف‌ها که زمینی از خود نداشتند، بر روی این زمین‌ها کار می‌کردند. بسیاری از محققان ترجیح می‌دهند از عبارت قرون وسطی برای توصیف این دوره استفاده کنند؛ زیرا معتقدند که سده‌های میانی ممکن است به اشتباه این منظور را به مخاطب برساند که دوره‌ای بی‌اهمیت بوده و میان دو دوره‌ی مهم‌تر تاریخی قرار داشته است.

تا مدت‌ها به سده‌های میانی به عنوان حد فاصل سقوط امپراطوری روم و رنسانس نگاه می‌شد اما محققان امروزی دریافته‌اند که این دوره نیز به اندازه‌ی دوره‌های دیگر تاریخ، پویایی و پیچیدگی داشته است و نباید ساده از کنار آن گذشت. از نظر آنها مردم در سده‌های میانی، پیشرفت‌های اجداد و نیاکان خود را به هدر داده بودند و بنا به گفته‌ی تاریخدان انگلیسی قرن ۱۸ یعنی ادوارد گیبِن، به جای آن خود را در بی‌تمدنی، وحشیگری و ادیان گیر انداختند. ادبیات: شروع این دوره با داستان‌های حماسی، ساگا، تصنیف یا همان افسانه‌سرایی‌های مردم بی‌سواد همراه بود اما پیشرفت چشمگیری داشت و با شاهکارهای ادبی هنرمندانی همچون جفری چاوسر و دانته به پایان رسید.

البته کلیسا مایل بود که این کار انجام شود و در قرن ۱۲ میلادی نیز اعلام کرد که ازدواج یک آیین رسمی است اما در عمل، صرفاً رضایت طرفین برای ازدواج ضروری بود و در بهترین حالت، شاهد نیز حضور پیدا می‌کرد. درنتیجه از نظر این هنرمندان و متفکران دوره‌ی بعد از عصر باستان و سقوط امپراطوری روم هیچ دستاورد علمی‌ نداشت، هیچ اثر هنری با ارزشی تولید نکرد و هیچ رهبر بزرگی را به دنیا تحویل نداده بود. اختراعات مربوط به کشاورزی مانند دستگاه شخم‌زنی و کاشت متناوب سه ردیفه، کشاورزی را بسیار کارآمدتر و پربازده‌تر کرده بود، درنتیجه برای انجام کار به تعداد کارگران کمتری احتیاج بود.

 

بانک مقالات فارسی

در طول یک پیکار نمایشی، شوالیه‌ها باید بی‌چون وچرا از مقررات خاصی پیروی می‌کردند و شوالیه‌ها باید از شمشیرهای کند استفاده می‌کردند و در صورتی که شوالیه‌ای کلاه خود را از دست می‌داد، نباید مورد حمله قرار می‌گرفت. ‌ به دلیل آنکه چهره شوالیه‌ها در زیر کلاه خود آهنی پنهان بود، بسیاری از شوالیه‌های شرکت کننده در پیکارهای نمایشی، نقش یا نشان مخصوص به خود را بر ردایی که روی زره خود می‌پوشیدند، می‌دوختند. ۲۹ ماه می مصادف است با پایان قرون وسطی چرا که در این روز در سال ۱۴۵۳ میلادی با سقوط قسطنطنیه به دست سلطان محمد دوم ملقب به سلطان محمد فاتح بزرگترین پادشاه عثمانی تاریخ قرون وسطی بسته شد.

‌ آخرین بخش از قلمرو مسلمانان اسپانیایی گرانادا یا همان قرناطه اسلامی به سال ۱۴۹۲ به حکمرانان مسیحی آن دیار، فردیناند فرمانروای آراگون و ایزابلا فرمانروای کاستیل، تسلیم می‌شود. ‌ در اینجا به برخی رویدادها و ویژگی‌های اروپای قرون وسطی اشاره می‌کنیم:‌ تا قرن ۱۳ میلادی، قلعه‌های متعلق به شوالیه‌ها بیش ازهر چیز دیگری در پهنه اروپا خود نمایی می‌کرد. ‌ در اروپای قرون وسطی، کاری که مردم انجام می‌دادند، غذایی که می‌خوردند، لباسی که می‌پوشیدند و محلی که در آن زندگی می‌کردند، همگی بستگی به جایگاه اجتماعی آنها داشت. ‌ ‌۱۲۳۶ فردیناند سوم، فرمانروای مسیحی کاستیل واقع در شمال اسپانیا، شهر کوردوبا یا همان قرطبه اسلامی در جنوب اسپانیا را از جنگ مسلمانان اسپانیا بیرون می‌آورد.

‌ یک لرد انگلیسی به نام سیمون دومونت فوت در سال ۱۲۶۵، نمایندگان شهرها و همچنین لردها، روحانیون و شوالیه‌ها را به حضور یافتن در مجلس قانون گذاری فرا می‌خواند. معمولاً قرون وسطی را از پایان امپراتوری رم در قرن پنجم میلادی تا سقوط قسطنطنیه توسط دولت عثمانی و پایان امپراتوری رم شرقی (یا بیزانس) در ۱۴۵۳در نظر می‌گیرند. سرانجام، معمولاً در سن ۲۱ سالگی، «زره دار» طی تشریفات خاصی پس از اینکه با پهنای تیغه شمشیر به آرامی بر شانه‌هایش می‌زدند، به مقام «شوالیه» ارتقاء می‌یافت. تعلیمات شوالیه گری ‌ پسر یک نجیب زاده، تعلیمات شوالیه گری را در سن هفت سالگی با رفتن به قلعه شوالیه‌ای دیگر به عنوان «نو آموز»، آغاز می‌کرد.

 

مقاله در مورد اروپا – اروپا در قرون وسطی – اروپا در عصر ادیان بزرگ

آلبانی آلمان آندورا اتریش ارمنستان اسپانیا استونی اسلواکی اسلوونی اوکراین ایتالیا ایسلند بریتانیا بلاروس بلژیک بلغارستان بوسنی و هرزگوین پرتغال تاریخ اتحادیه اروپا ترکیه جمهوری اتریش آلمانی جمهوری ایرلند جمهوری چک دانمارک روسیه رومانی سان مارینو سوئد سوئیس شورای دولت موناکو صربستان فرانسه فنلاند فهرست کشورهای مستقل و سرزمین‌های وابسته در اروپا قبرس قزاقستان کرواسی کشورک‌های اروپایی کشورهای پساشوروی کشورهای حوزه دریای بالتیک گرجستان لتونی لوکزامبورگ لهستان لیتوانی مالت مجارستان مقدونیه شمالی مولداوی موناکو نروژ واتیکان هلند یونان. در دوران آشوب بزرگ، که امپراتوری مورد تهدید حمله بربرها و امپراطوری قدرتمند ایرانیان قرار داشت، همه امپراتور ها بدنبال یک خدای قدرتمند برای کمک به دفع بلا از روم، بودند امپراتور دیوکلتیانوس (۲۴۵ ـ ۳۱۳ میلادی).

در اواخر قرن پانزدهم میلادی، آخرین بخش از قلمرو مسلمانان اسپانیایی گرانادا یا همان شهر قرناطه در اندلس، به حکمرانان مسیحی آن دیار، فردیناند فرمانروای آراگون و ایزابلا فرمانروای کاستیل، تسلیم می‌‌گردد. نیکولاس کوپرینک ستاره شناس لهستانی، کتاب «گردش افلاک آسمانی» را منتشر می‌‌کند، او دراین کتاب عقاید جدید خود را مبنی بر گردش سیارات به دور خورشید، بر خلاف نظریه گردش سیارات به دور زمین، مطرح می‌‌کند. اروپا در قرون وستا – اروپا در عصر ادیان بزرگ – اروپا در جنگ جهانی اول – اروپا در جنک جهانی دوم – اروپای فئودالی – اروپا در قرن ۱۶ و ۱۷ – انقلاب فرانسه – جنگ انگلیس و فرانسه -رنسانس.

مذهب مسیحیت در بین طبقه پایین جامعه بسیار طرفدار پیدا کرد، زیرا آنها عقیده داشتند خداوند همه انسانها را با هم برابر می داند، و حتی بردگان و آزاد شدگان و زنان نیز همگی از حقوق مساوی برخوردار هستند. در سا ۳۱۲، کنستانتین در حالی که به طرف روم می رفت تا آنرا از رقیب پس بگیرد، اعلام کرد که علامت مسیحیت را روی خورشید دیده است و حمله «شما با این علامت پیروز خواهید شد»، را به لاتین روی آن خوانده است. در این سال حضرت عیسی مسیح «ع) از سوی متعصبین یهود فریسیان که وجود مبارک وی و تعالیم نجاتبخش ایشان را تهدیدی علیه خود می پنداشتند، مورد محاکمه قرار گرفته و بنا به عقیده مسیحیان، مصلوب گردید.

 

منبع

کریستیان هویگنس - زندگینامه کریستیان هویگنس

او ماهیت ذره‌ای نور را نپذیرفت و نظریهٔ موجی نور را مطرح کرد، ولیکن چون فرضیهٔ ذره‌ای نیوتن بهتر می‌توانست پدیده‌های بازتابش و شکست و سیر مستقیم نور را توضیح دهد، از این رو این نظریه برای مدتها مسکوت ماند تا آنکه آزمایش معروف یانگ و سپس تئوری ماکسول دربارهٔ امواج الکترومانیتیک جان تازه‌ای به نظریهٔ هویگنس داد. هویگنس پس از مدتی فعالیت علمی از انگلیس به فرانسه رفت ولی در آنجا بدلیل فشارهای مذهبی که نسبت به پروتستان‌ها اعمال می‌شد، نتوانست برای مدت زیادی دوام آورد و سرانجام رهسپار هلند شد و در حالی که بر روی قضیهٔ فورس ویو (نیروی زنده) مطالعه می‌کرد، در سال ۱۶۹۵ وفات یافت.

کریستین هویگنس (به هلندی: Christiaan Huygens)  دانشمند و فیزیکدان سرشناس هلندی قرن هفدهم بود کریستین در ۱۴ آوریل ۱۶۲۹ در لاهه هلند به دنیا آمد و بعدها با اختراع ساعت پاندولی توانست نام خود را در میان مخترعین جهان ثبت کند. هویگنس برای تعیین فاصلهٔ ستارگان با زمین با استفاده از اندازه گیری شدت درخشندگی و میزان روشنایی آنها راهی پیشنهاد کرد، ولیکن چون ابزار اندازه گیری دقیق نداشت، در این راه به نتیجه درستی نرسید. هویگنس در ۳۴ سالگی به عضویت انجمن سلطنتی انگلیس انتخاب شد و در زمان توقفش در لندن با نیوتن فیزیکدان بزرگ آشنا شد و با او بر روی مسائل علمی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

او در همین زمینه کتابی با عنوان دربارهٔ نوسان ساعتها نوشت و در سال ۱۶۵۶ تلسکوپی ساخت و با آن به کشف سحابی جبار و مشاهدهٔ بزرگترین قمر زحل به نام تیتان موفق شد. ۲۲ سال بیشتر نداشت که در زمینه علوم ریاضی و ستاره‌شناسی رساله‌ای نوشت که مورد توجه استاد ریاضیاتش رنه دکارت قرار گرفت. لوازم و وسایلی که او از آنها استفاده می‌کرد بسیار قدیمی و کهنه بودند و او تصمیم گرفت که عدسی‌های تلسکوپ را خود بسازد. در آن زمان اکثر دانشمندان سرگرم مطالعه و تحقیق در مورد این دو رشتهٔ علمی بودند و هویگنس نیز از آنها جدا نبود. هویگنس با استفاده از کشف گالیله دربارهٔ آونگ توانست قوانین آونگ ساده را کشف کند و در سال ۱۶۵۷ ب.

 

برترین مخترعان و ایده‌هایشان در دنیای خودرو

شاید با خود بگویید، چگونه دانشمندی که ۲۰۰ سال پیش از به‌وجود آمدن صنعت خودروسازی زندگی کرده است، می‌تواند مخترع پیشرانه‌ی احتراق داخلی باشد؟ هویگنس اولین طرح از پیشرانه‌ی احتراق داخلی را ایجاد کرد که اساس تمام موتورهای درون‌سوز مدرن را تشکیل می‌هد. سفر غیرقانونی برتا بنز که دراصل با هدف بازاریابی و افزایش دادن اعتمادبه‌نفس همسرش به آینده‌ی روشن پتنت موتورواگن انجام شد، علاوه بر مشهور کردن خودروی بنز در نگاه عمومی، او را به یکی از اولین راننده‌های آزمایش خودرو هم تبدیل کرد. با توسعه‌ی بیشتر و از راه رسیدن فناوری‌هایی مثل سیستم توربوشارژر، پیشرانه‌های دیزل در اروپا محبوب شدند؛ البته قوانین مالیاتی اروپا هم که طرفدار خودروهای کم‌مصرف با آلایندگی کمتر بود، در گسترش بازار موتور دیزل نقش مهمی داشت.

داستان تولید اولین خودروها را همه می‌دانیم؛ اما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که انواع قطعه و بخش‌های مختلف خودرو چگونه و با تلاش چه کسانی اختراع شده است؟مقاله‌ی مرتبط:نگاهی به تغییرات مهم طراحی خودرو در ۱۲۰ سال اخیر. بسیاری از این مخترعان تقریبا در این روزها فراموش شده‌اند و برخی با سابقه کاری و اصالت ایده‌هایشان مورد بحث هستند؛ در برخی موارد، یک قطعه یا طرح به‌گونه‌ای به خودروسازی وارد شده است که می‌تواند اختراع چند فرد باشد. با اختراع کنیو، اولین تصادف خودرو جهان هم در سال ۱۷۷۱ ثبت شده است؛ البته این تصادف به‌صورت رسمی در تاریخ ثبت نشده، اما براساس گفته‌های مردم فرانسه، کنیو حتی به‌خاطر این تصادف و رانندگی خطرناک، دستگیر هم شده است.

کولار در دهه‌ی‌های گذشته در تایرسازی استفاده می‌شد اما امروز از این ماده برای تولید لنت ترمز، کلاچ، بخش‌های مختلف بدنه خودروهای مسابقه‌ای و اسپرت و لباس‌های ایمنی موتورسیکلت‌سواران استفاده می‌شود. با اینکه هارولد راوند (Harold Round) و آرتور پروت (Arthur Parrott) دو دندان‌پزشک انگلیسی در سال ۱۹۲۰ ایده‌ی ایربگ هواپیما را ثبت کردند، اما جان هتریک (John Hetrick) آمریکایی بود که در دنیای خودرو این سیستم ایمنی مهم را ابداع کرد. در سال ۱۶۷۸، هویگنس ماشینی را طراحی کرد که در آن،‌ با انفجار باروت پیستون بزرگی در یک محفظه‌ای لوله‌ای به بالا می‌رفت؛ سپس ترکیب گرانش و خلاء این پیستون را با نیروی زیادی به پایین هدایت می‌کرد.

 

تحقیق زندگینامه گالیله

برچسب ها: تحقیق گالیلهتحقیق در مورد گالیلهتحقیق درباره گالیلهتحقیق درباره ی گالیلهتحقیق در مورد دانشمند گالیلهتحقیق کوتاه درباره گالیلهتحقیق درباره زندگی گالیلهزندگی نامه گالیلهزندگینامه گالیلهزندگی نامه دانشمند گالیلهزندگی نامه گالیله pdf. برچسب ها: تحقیق گالیلهتحقیق در مورد گالیلهتحقیق درباره گالیلهتحقیق درباره ی گالیلهتحقیق در مورد دانشمند گالیلهتحقیق کوتاه درباره گالیلهتحقیق درباره زندگی گالیلهزندگی نامه گالیلهزندگینامه گالیلهزندگی نامه دانشمند گالیلهزندگی نامه گالیله pdf. » فهرست مطالب: سال های ابتدایی زندگی گالیله مطالعات علمی گالیله تلکسوپ گالیله لکه های خورشیدی تئوری جزر و مد زندگی شخصی گالیله درگذشت گالیله.

نزدیک یک قرن بعد، کریستیان هویگنس، عالم هلندی با مطالعه‌ی دقیق‌تر حرکت آونگی توانست فرمولی دقیق برای زمان آن گردآوری کند. او به سرعت به خانه رفت و با آزمایشی ساده، دو آونگ با طول یکسان ساخت و آنها را در دامنه‌های حرکتی متفاوت به حرکت درآورد. گالیله فهمید که صرف‌نظر از نیروی وارده به لوستر، حرکت رفت و برگشتی آن زمانی ثابت خواهد داشت. او روزی در مطالعه متوجه حرکت لوستری بر اثر نیروی باد شد و به نظم حرکتی آن دقت کرد. سرانجام گالیله متوجه شد که زمان حرکت آونگی ارتباطی با دامنه‌ی آن ندارد. پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

منبع

گویش های ایرانی - گویش های ایرانی در اسناد تاریخی

زبان و گویشهای ایرانی در اسناد تاریخی

در آثار مورخان و جغرافیا نویسان اسلامی، گذشته از فارسی دری که زبان رسمی و اداری کشور ایران بوده است و پهلوی جنوبی (پارسیک) که تا سه - چهار قرن بعد از اسلام زبان دینی ایرانیانی شمرده می­شد که به آئین زرتشتی (زردشتی) باقی مانده بودند؛ از چندین گویش دیگر که در نقاط مختلف این سرزمین پهناور متداول بوده ، ذکری آمده و گاهی نمونه­های کوتاه ، یا به نسبت بلندتر، از بعضی آن­ها ثبت شده است. اما در روزگار ما گذشته از « فارسی دری » که « فارسی نو » نیز خوانده می­شود ، و زبان رسمی اداری و دولتی و فرهنگی کشور ایران از قرن چهارم هجری تا همین زمان است ؛ در این سرزمین پهناور هنوز گویش­های متعدد ایرانی رایج است که بعضی از آن­ها آثار مکتوب و ادبی نیز دارند ، و بسیاری دیگر تنها زبان محاوره اقوام بزرگ یا کوچکی است که در گوشه و کنار فلات ایران زندگی می­کنند.

تاجیکی زبان ملی جمهوری تاجیکستان است و گذشته از این در بسیاری از نواحی جمهوری ازبکستان (دره فرغانه و دره زرافشان و ناحیه­ی کشکه دریا و مناطق مسیر رودهای سرخان دریا و چرچیک و غیره) و نزد انبوهی از مردم شهرهای بزرگ بخارا و سمرقند ، و گروهی از ساکنان جمهوری­های قرقیزستان (نواحی جلال آباد و اش) و قزاقستان متداول است. ۲) بختیاری و لری : در کوهستان بختیاری و قسمتی از مغرب استان فارس ایل­های بختیاری و ممسنی و بویراحمدی به گویش­هایی سخن می­گویند که با کردی خویشاوندی دارد ، اما با هیچ­یک از شعبه­های آن درست یکسان نیست ، و میان خود آن­ها نیز ویژگی­ها و دگرگونی­هایی وجود دارد که هنوز با دقت حدود و فواصل آن­ها مشخص نشده است.

تاجیکان اصیل ، بازمانده­ی ایرانیانی هستند که از قدیم­ترین روزگار در آن سرزمین می­زیسته­اند و به تدریج در طی قرن­های دراز ، اقوام دیگر مشرق آسیا در سرزمین ایشان نفوذ کردند و جای گرفتند و اکنون قسمت­هایی از این ناحیه به صورت جزیره­هایی باقی مانده که مردم آن ، زبان و آداب ایرانی خود را حفظ کرده­اند. مجموعه­ای از دو بیتی­های طبری که به « امیری » معروف و به شاعری موسوم به « امیر پازواری » منسوب است ، در مازندران وجود داشته که « برنهارد درن » خاور شناس روسی نسخه آن­ها را به دست آورده و زیر عنوان « کنزالاسرار » در سن پطرز بورگ (یا - سن پطرز بورغ) با ترجمه­ی فارسی چاپ کرده است.

 

گروه زبان­­های باستانی ایران

فارغ التحصیلان دکتری عمدتاً به‌عنوان پژوهشگر یا مدرس جذب دستگاه‌های دولتی (دانشگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی، فرهنگستان، دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه‌ی جهان اسلام، بنیاد ایرانشناسی و دپارتمان‌های امور فرهنگی در سازمان‌های مختلف مانند شهرداری‌ها و پژوهشکده‌ها و غیره‌) می‌شوند و می‌توانند در مراکز آموزشی و پژوهشی به تدریس زبان‌های ایرانی میانه و ایرانی باستان یا پژوهش در زمینه‌ی ادیان، مذاهب و فلسفه‌ی ایرانی بپردازند. به‌علاوه، دانش‌آموختگان می‌توانند درس‌های مرتبط با رشته‌های زبان‌شناسی، ادبیات‌فارسی، زبان انگلیسی، پژوهش هنر، گردشگری، ادبیات فارسی و تاریخ و باستان‌شناسی را در آموزشگاه‌ها، مدارس یا دانشگاه‌ها تدریس کنند.

بعدها کسانی چون مهرداد بهار‌، احمد تفضلی‌، محسن ابوالقاسمی‌،  بهمن سرکاراتی‌، بدرالزمان قریب‌، محمود طاووسی  محمدتقی راشدمحصل، مهشید میرفخرایی و ژاله آموزگار در این حوزه درخشیدند. از آنجا که زبان، دین و فرهنگ مقوله‌هایی در هم تنیده‌اند، مطالعۀ دین‌های ایرانی پیش از اسلام، مخصوصاً دین‌های زردشتی و مانوی، و حتی دین‌های یونانی و هندی اهمیت زیادی دارد. در کنار آموختن زبان‌های ایرانی باستان، عمده مباحث آموزشی در این رشته مربوط به تاریخ زبان فارسی و دستور تاریخی زبان‌فارسی و شناخت و بررسی گویش‌های ایرانی است. با توجه به تعدد موضوعات مرتبط با  زبان‌های باستانی ایرانی، دانشجویان می‌­توانند از نیم‌سال دوم موضوعات مورد علاقه خود را به اساتید گروه ارائه دهند.

  محمد مقدم، ابراهیم پورداوود، صادق کیا، پرویز ناتل خانلری، یحیی ماهیار نوابی، شارپ، فِرای و هومباخ از استادان صاحب‌نام این رشته‌اند. ir/ دانشنامۀ جهان اسلام                                                                                                  . ir/ فرهنگستان زبان و ادب فارسی                                                                                       . ir/ بنیاد ایران‌شناسی                                                                                       https://www. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می‌توانند به‌عنوان ویراستار، مترجم یا مؤلف با نشریات یا انتشارات دولتی و خصوصی همکاری کنند.

 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

اين كشور كه قسمت عمده آن گهواره ادبيات گرانبهاي فارسي بعد از اسلام بوده است، بي شك يكي از شريكان بزرگ و وارثان بحق اين فرهنگ وسيع و عميق است و زباني كه بطور مطلق دري خوانده مي شود در حقيقت جز ادامه همان فارسي دري نيست كه رابعه بنت كعب و دقيقي و عنصري بلخي و سنائي و سيد حسن غزنوي و عبدالحي گرديزي و خواجه عبدالله انصاري هروي و ناصرخسرو قبادياني و دهها امثال ايشان با همكاري بزرگان ديگر اين سرزمين پهناور بنياد گذاشته و به كمال رسانيده اند. در اسناد تاريخي در آثار مورخان و جغرافيا نويسان اسلامي، گذشته از فارسي دري كه زبان رسمي و اداري كشور ايران بوده است و پهلوي جنوبي (پارسيك) كه تا سه چهار قرن بعد از اسلام زبان ديني ايرانياني شمرده ميشد كه به آئين زرتشتي (زردشتي) باقي مانده بودند؛ از چندين گويش ديگر كه در نقاط مختلف اين سرزمين پهناور متداول بوده، ذكري آمده و گاهي نمونه هاي كوتاه، يا به نسبت بلندتر، از بعضي آنها ثبت شده است.

اما در روزگار ما گذشته از "فارسي دري" كه "فارسي نو" نيز خوانده مي شود، و زبان رسمي اداري و دولتي و فرهنگي كشور ايران از قرن چهارم هجري تا همين زمان است؛ در اين سرزمين پهناور هنوز گويشهاي متعدد ايراني رايج است كه بعضي از آنها آثار مكتوب و ادبي نيز دارند، و بسياري ديگر تنها زبان محاوره اقوام بزرگ يا كوچكي است كه در گوشه و كنار فلات ايران زندگي مي كنند. تاجيكي زبان ملي جمهوري تاجيكستان است و گذشته از اين در بسياري از نواحي جمهوري ازبكستان (دره فرغانه و دره زرافشان و ناحيه كشكه دريا و مناطق مسير رودهاي سرخان دريا و چرچيك و غيره) و نزد انبوهي از مردم شهرهاي بزرگ بخارا و سمرقند، و گروهي از ساكنان جمهوريهاي قرقيزستان (نواحي جلال آباد و اش) و قزاقستان متداول است.

فارسي نو يا فارسي دري، كه دنباله زبان فرهنگي و اداري و بازرگاني دوره ساسانيان است و خود حاصل تحول و تكامل يكي از گويشهاي جنوب غربي است؛ بر همه گويشهاي محلي غلبه يافته، هر چند، چنانكه در تكوين هر زبان ادبي و رسمي طبيعي و جاري است، كلمات بسياري را از گويشهاي شمال غربي و شمال شرقي اخذ و اقتباس كرده است. بختياري و لري: در كوهستان بختياري و قسمتي از مغرب استان فارس ايلهاي بختياري و ممسني و بويراحمدي به گويشهايي سخن مي گويند كه با كردي خويشاوندي دارد، اما با هيچ يك از شعبه هاي آن درست يكسان نيست، و ميان خود آنها نيز ويژگيها و دگرگونيهايي وجود دارد كه هنوز با دقت حدود و فواصل آنها مشخص نشده است.

 

منبع

مهندسی کشاورزی - رشته مهندسی کشاورزی

رشته مهندسی کشاورزی : بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

دانشگاه زنجان – دانشکده کشاورزی، دانشگاه سمنان – پردیس دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز دانشکده کشاورزی، دانشگاه شهید باهنر کرمان – دانشکده کشاورزی، دانشگاه علوم طبیعی گرگان- دانشکده کشاورزی، دانشگاه گیلان – دانشکده کشاورزی، دانشگاه مازندران- دانشکده کشاورزی، دانشگاه تبریز – دانشکده کشاورزی، دانشگاه ارومیه – دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا همدان – دانشکده کشاورزی، دانشگاه اراک- دانشکده کشاورزی، دانشگاه لرستان – دانشکده کشاورزی، دانشگاه محقق اردبیلی- دانشکده کشاورزی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان، دانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده مهندسی کشاورزی، دانشگاه ایلام – دانشکده کشاورزی، دانشگاه یاسوج، دانشگاه رازی کرمانشاه – دانشکده کشاورزی.

استاتیک‌، مقاومت‌ مصالح‌، هیدرولیک‌، نقشه‌برداری‌، طراحی‌ سیستم‌های‌ آبیاری‌، اصول‌ زهکشی‌، هیدرولوژی‌ آب‌های‌ سطحی‌، آب‌های‌ زیرزمینی‌، مهندسی‌ زهکشی‌، پمپاژ و ایستگاه‌های‌ پمپاژ، تأمین‌ آب‌ شرب‌ روستاها، مصالح‌ و روش‌های‌ ساختمانی‌، هیدرولیک‌ انهار، طراحی‌ ساختمان‌های‌ انتقال‌ آب‌، حفاظت‌ آب‌ و خاک‌، اقتصاد مهندسی‌. ریاضیات‌ عمومی‌، فیزیک‌ عمومی‌، شیمی‌ عمومی‌، آمار و احتمالات‌، برنامه‌نویسی‌ کامپیوتر، هواشناسی‌، آبیاری‌ عمومی‌، اقتصاد کشاورزی‌، خاک‌شناسی‌ عمومی‌، زراعت‌ عمومی، مسّاحی‌ و نقشه‌برداری‌، باغبانی‌ عمومی‌، عملیات‌ کشاورزی‌، زراعت‌ غلات‌، آشنایی‌ با کامپیوتر.

با توجه به کم آبی و تعداد جذب نیرو کم در ارگان های دولتی و خصوصی، دولت از مهندسینی که به عنوان کارآفرین در این حوزه فعالیت می کنند و سعی در استفاده کمتر از مقدار آب با استفاده از روش های نوین، تولید محصولات مختلف کشاورزی تا کمی حمایت می کنند تا چرخه این صنعت بچرخد. امروزه خیلی از عملیات کشاورزی مثل شخم زدن، کاشت، آبیاری زمین و … با استفاده از ماشین آلات کشاورزی انجام می شوند و دانشجویان این گرایش باید در کنار دروس رشته کشاورزی، دروس رشته مکانیک و برق هم مطالعه کنند تا با ساختار تجهیزات کشاورزی هم آشنا باشند. بازاریابی‌ محصولات‌ کشاورزی‌، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان‌، اقتصاد ریاضی‌، اقتصادسنجی‌، مدیریت‌ مزرعه‌، اقتصاد منابع‌ طبیعی‌، تهیه‌ و ارزیابی‌ طرح‌های‌ کشاورزی‌، روش‌ تحقیق‌، اقتصاد توسعه‌ و سیاست‌ کشاورزی‌، حسابداری‌، اقتصاد تولید.

 

معرفی رشته مهندسی کشاورزی

رشته مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی دارای ۳ گرایش اقتصاد کشاورزی ، آبیاری ، ماشینهای کشاورزی میباشد که به معرفی آنها میپردازیم :. مهندسی اقتصاد کشاورزی قوانین کلان اقتصاد را در بخش کشاورزی پیاده می‌کند تا بتوان از امکانات و منابع موجود بهترین استفاده را کرد. ۳۰ واحد دروس اصلی کشاورزی و ۵۴ واحد دروس تخصصی نظری، عملی و کارهای صحرایی مهارتهای لازم برای انجام دادن امور فوق را کسب می‌کنند. تاریخ اسلام – متون اسلامی و آموزش زبان عربی (تفسیر موضوعی) – زبان فارسی – زبان خارجی- تربیت بدنی (۱) – تربیت بدنی (۲). مهندسی رودخانه – مهندسی آب و فاضلاب – مدیریت منابع آب – ارزیابی سیستم های آبیاری و زهکشی – متره و برآورد پروژه های آبی –.

مربوط به کاربرد، نگهداری، تعمیر و ترویج ماشینهای کشاورزی ، برنامه‌ریزی منطقه‌ای ، مکانیزاسیون کشاورزی، مجری و ارزیاب. محصولات کشاورزی به دلیل مواردی همچون آب و هوا و نیز خاک و … پیوستگی تولید ندارند و در بسیاری از انواع محصولات نمیتوان. در کل محاسبه ماشینهای مورد نیاز برای یک مزرعه، نگهداری و رسیدگی به تعمیرات و برنامه‌ریزی برای زمان و نحوه کار ماشینهای. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ماشینهای کشاورزی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در گرایشهای مکانیک ماشینهای کشاورزی،. طراحی سازه های آبی (۲) – هیدرولوژی مهندسی – رابطه آب و خاک و گیاه – خاک های شور و سدیمی – پمپ ها و ایستگاه های پمپاژی –.

معارف اسلامی (۱) – معارف اسلامی (۲) – اخلاق و تربیت اسلامی (آئین زندگی) – انقلاب اسلامی ایران و ریشه های آن –. کانالها و یا لوله های انتقال آب از چشمه تا زمین را بررسی میکنند تا تامین منابع کشاورزی از نظر آب مشکلی نداشته باشد. دانشجوی این گرایش در مقطع لیسانس درباره کاربرد انواع ماشین آلات کشاورزی در مزارع و مدیریت و طراحی کارهایی مانند. همچنین خارج سازی آب های اضافی از درون زمین و اطراف گیاه نیز یکی از زمینه های مطالعات دانشجویان این رشته میباشد. با توجه به این امر رشته مهندسی کشاورزی پدید آمد تا فراهم آورنده دانش علمی در کنار کاری لذت بخش و روحیه ای باشد.

 

معرفی رشته مهندسی کشاورزی

برای مثال امروزه مهندسین آبیاری ایرانی با ابداع شیوه‌ی آبیاری قطره‌ ثقلی توانسته‌اند به اهداف باارزشی از جمله صرفه‌جویی 70 درصدی، ازدیاد محصول در واحد سطح، عدم نیاز به پمپ و نیروی الکتریسیته، عدم نیاز به مدیریت متبحر و گران قیمت‌، عدم گرفتگی قطره‌چکان‌ها، لازم نبودن سرمایه اولیه زیاد، ‌آموزش سریع و چند روزه به زارعان و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان و سرمایه‌گذران در این بخش اشاره کرد که همه این موارد، در دراز مدت در صورت عمومیت یافتن آن در سطح مزارع کشور، سبب خواهد شد تا بتدریج از واردات مواد غذایی بی‌نیاز شده و از مهاجرت روستائیان به شهرها به طرز مطلوبی جلوگیری شود.

از سوی دیگر در آبیاری سنتی با استفاده از رودخانه‌ها و ریزش‌های جوی، صرف نظر از فرو رفتن آب در زیر زمین که منجر به اتلاف بخش بزرگی از آب می‌شود، موجبات رویش علف هرز و پراکندگی بذر در باغ یا مزرعه را فراهم می‌سازد و بالاخره در این روش بسیاری از کشاورزان بیش از حد نیاز، گیاهان را آبیاری می‌کنند و حتی به میزان 3 برابر نیاز واقعی گیاه به مزرعه آب هدایت می‌شود و چون آب یکی از عمده اقلام هزینه می‌باشد، قیمت تمام شده تولیدات کشاورزی نیز با مصرف آب اضافی، به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. به عنوان مثال اگر بخواهد یک ماشین دروگر گندم را طراحی کند باید بداند که گندم در زمان برداشت چه خصوصیاتی دارد؟ تراکم کاشت آن چگونه است و چه انتظاراتی از ماشین دروگر می‌رود و بعد از برداشت چه عملیاتی باید بر روی گندم انجام گیرد؟‌ جنس خاک چیست؟ شیب زمین چند درصد است؟ مزرعه وسیع است یا اینکه قطعه کوچکی است؟ و سوالاتی از این دست که پاسخ به همه آن‌ها نیاز به یک دید کلی از کشاورزی دارد و این دید کلی را دانشجو با خواندن دروس پایه و اصلی کشاورزی کسب می‌کند.

دروس اختصاصی دو رشته‌ی اقتصاد گرایش اقتصاد کشاورزی و رشته‌‌‌ مهندسی کشاورزی یکی است اما دانشجویان رشته‌ی اقتصاد گرایش اقتصاد کشاورزی پایه‌ی رشته تحصیلی‌شان بر علم اقتصاد استوار است و دانشجویان رشته‌ی مهندسی اقتصاد کشاورزی پایه‌ی دروسشان بر دانش کشاورزی استوار شده است و بدون شک یک دانشجوی اقتصاد کشاورزی به دلیل عدم آشنایی با دانش کشاورزی و عوامل طبیعی از قبیل آب، خاک و هوا نمی‌تواند در این رشته کارایی لازم را داشته باشد. طول دوره 4 سال است و دورس شامل 20 واحد دروس عمومی، 23 واحد دروس علوم پایه، 49 واحد دروس اصلی کشاورزی است که پس از آن‌ها واحدهای اختصاصی اصول مربوط به اقتصاد خرد و کلان دانشجویان، نظام‌ها و اندیشه‌های اقتصادی اسلامی، اصول اقتصادی و کاربرد آن در کشاورزی و منابع طبیعی ریاضیات و آمار کاربردی در اقتصاد، مدیریت، بازاریابی، ‌حسابداری و تعاون، مبانی علوم اجتماعی و تحلیل سیستم‌ها در 43 واحد تعلیم داده می‌شود.

 

معرفی رشته مهندسی کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی!!!

البته‌ این‌ به‌ آن‌ معنا نیست‌ که‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ هیچ‌ موقعیت‌ کاری‌ ندارند بلکه‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ در صورت‌ توانمندی‌ می‌تواند در شرکت‌های‌ خصوصی‌ طرح‌های‌ اقتصادی‌ و کشاورزی‌ ارائه‌ دهد یا در جهاد کشاورزی‌ به‌ برنامه‌ریزی‌ کوتاه‌ مدت‌، میان‌ مدت‌ و بلند مدت‌ برای‌ واحدهای‌ کشاورزی‌ مثل‌ مزارع‌، مرغداری‌ها و کارخانه‌های‌ صنایع‌ غذایی‌ بپردازد یا در مورد علل‌ موفقیت‌ و عدم‌ موفقیت‌ واحدهای‌ مختلف‌ کشاورزی‌ و نحوه‌ سرمایه‌گذاری‌ در زمینه‌ محصولات‌ کشاورزی‌ تحقیق‌ کند. درباره تفاوت دو رشته اقتصاد گرایش اقتصاد کشاورزی و مهندسی کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی باید گفت که هر چند دروس اختصاصی هر دو رشته یکی است، اما دانشجویان رشته اقتصاد گرایش اقتصاد کشاورزی پایه رشته تحصیلی‌شان بر علم اقتصاد استوار است و دانشجویان رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی پایه دروسشان بر دانش کشاورزی استوار شده است به عبارت دیگر دانشجوی اقتصاد کشاورزی با دانش کشاورزی و عوامل طبیعی از قبیل آب، خاک و هوا آشنایی لازم را ندارد.

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل : دروس‌ مشترک‌ در‌ گرایش‌های‌ آب‌، اقتصاد کشاورزی‌ و ماشین‌های‌ کشاورزی‌: ریاضیات‌ عمومی‌ ، فیزیک‌ عمومی‌ ، شیمی‌ عمومی‌ ، آمار و احتمالات‌ ، برنامه‌نویسی‌ کامپیوتر، هواشناسی‌، آبیاری‌ عمومی‌ ، اقتصاد کشاورزی‌ ، خاک‌شناسی‌ عمومی‌ ، زراعت‌ عمومی، مسّاحی‌ و نقشه‌برداری‌ ، باغبانی‌ عمومی‌ ، عملیات‌ کشاورزی‌، زراعت‌ غلات‌ ، آشنایی‌ با کامپیوتر. توانایی‌های‌ لازم : دانشجویی‌ که‌ به‌ کشاورزی‌ علاقه‌ دارد و از کار و فعالیت‌ در مزارع‌ و دامداری‌ها لذت‌ می‌برد، می‌تواند در این‌ رشته‌ پیشرفت‌ کند چون‌ یک‌ فارغ‌التحصیل‌ مهندسی‌ اقتصاد کشاورزی‌ نمی‌تواند از محیط‌های‌ روستایی‌ و قطب‌های‌ تولید کشاورزی‌ فاصله‌ بگیرد و در پشت‌ میز، محاسبات‌ اقتصادی‌ خود را انجام‌ دهد.

 

منبع

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد